۲۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۱
کد خبرنگار: 2051
کد خبر: 84153791
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی از سوی اوقاف در کشور توزیع شد

اراک - ایرنا - رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی از محل موقوفات، نذورات و کمک‌های خیران در قالب رزمایش کمک مومنانه امسال بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونا در نقاط مختلف کشور توزیع شد.

حجت‌الاسلام سید «مهدی خاموشی» روز شنبه در  جریان سفر یک‌روزه به اراک در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به اصحاب رسانه توضیح داد: با مشارکت گسترده اوقاف و امور خیریه در طرح شهید سلیمانی پیش‌بینی می‌شود شمار بسته‌های معیشتی این سازمان به بیش از یک‌ میلیون و ۵۰۰ هزار بسته برسد.

وی ادامه داد: ارزش هر بسته معیشتی سازمان اوقاف و امور خیریه یک میلیون ریال است که از محل موقوفات، نذورات و کمک‌های خیران تهیه می‌شود و با شناسایی نیازمندان از طرف مراکز افق بقاع متبرکه در اختیارشان قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: انتصاب امین موقوفات بر اساس ماده پنج قانون اوقاف در کشور کلید خورده که استان مرکزی در انتصاب امین‌ موقوفات از استان‌های دیگر کشور پیشتاز  است.

حجت‌الاسلام خاموشی اظهار داشت: سیستم سازمان اوقاف به گونه‌ای طراحی شده که فعالیت‌ها از طریق درآمد هزینه‌ای است و سیستم کارمندی در آن نقشی ندارد، بنابراین انتصاب امین موقوفات می‌تواند در تحقق اهداف درون سازمانی موثر باشد.

وی اضافه کرد: زنجیره‌های تولید در مراکز موقوفات استان مرکزی به شکل کم نظیری راه‌ افتاده که به زودی مرکز تولید لبنیات و تکمیل زنجیره‌های تولید در این استان کلید می‌خورد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: اداره کل این استان به لحاظ بهره‌وری از برنامه‌های سالیانه خود پیش هستند که این مهم به دلیل وجود ظرفیت‌های ارزشمند موقوفات و مدیریت کارآمد است.

حجت‌الاسلام خاموشی در خصوص مساعدت با کسبه مستاجر موقوفات نیز گفت: کمیسیون املاک اوقاف و امور خیریه مصوبات مطلوبی در این زمینه داشته و برای حمایت‌ از این قشر در اوقاف اجازه صادر شده است.

بیش از پنج‌هزار موقوفه در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha