۴۸ درصد صادرات کشور به افغانستان از مرزهای خراسان جنوبی انجام شد

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: به لحاظ ارزشی ۲۸ درصد و به لحاظ وزنی ۴۸ درصد حجم صادرات کشور به افغانستان در هشت ماه امسال از مرزهای استان انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، مشیرالحق عابدی روز شنبه در آیین تکریم مدیرکل سابق و معارفه سرپرست اداره کل گمرکات استان خراسان جنوبی افزود: ۹۷ درصد صادرات صورت گرفته از مرزهای استان نیز به کشور افغانستان بوده است.

وی گفت: به لحاظ ترانزیتی هم در این مدت رشد قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم که همه اینها نشان دهنده اهتمام مدیر و کارکنان مجموعه گمرکات استان است.

معاون استاندار خراسان جنوبی از برنامه‌های راهبردی استانداران استان در سنوات گذشته گفت و افزود: استاندار خراسان جنوبی نیز در اولین روزهای حضور خود از مرزهای استان بازدید کرده و توجه به مرز را از برنامه‌های اولویت‌دار استان برشمرد.

وی با اشاره به حضور نماینده رییس گمرکات کشور در جلسه و انتظارات استان برای شرایط موجود خاطرنشان کرد: از آنجا که توسعه تجارت خارجی و افزایش صادرات از مولفه‌های ایجاد و پایداری اشتغال است لذا زیرساخت‌های لازم برای تحقق این مهم در مناطق مرزی باید به نحو مطلوبی فراهم شود.

عابدی اظهار داشت: تامین «ایکس ری» در مرز ماهیرود با توجه به نیاز منطقه و ارتقای گمرکات استان به ناظر عالی از مطالبات استان است که در مکاتبات متعدد و پیگیری‌های فراوان دنبال شده و امیدواریم به نتیجه برسد.

وی گفت: پیاده‌سازی روش‌های الکترونیکی، نظارت دقیق بر امور محوله، تشخیص و تعیین حقوق گمرکی نیز از مواردی است که سرپرست جدید اداره کل گمرکات استان باید در دستور کار داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: کارکنان گمرکات استان سربازان بی‌ادعای جبهه اقتصادی هستند که در مبادلات مرزی نقش به‌سزایی دارند.

وی گفت: بنا به اذعان کارشناسان علم مدیریت، بهترین سرمایه هر سازمان، نیروی انسانی است و اداره کل گمرکات استان از این حیث شرایط بسیار خوبی دارد.

عابدی اظهار داشت: کارکنان گمرکات استان با تاسی از اصول مرتبطه و برنامه‌های عملیاتی گمرکات کشور، اقدامات در دستور کار مجموعه را به نحو شایسته‌ای به سرانجام رسانده‌اند و خراسان جنوبی از حیث اداره کل گمرکات در رتبه خوب و مطلوبی قرار دارد.

ناظر گمرکات خراسان رضوی هم که به عنوان نماینده سازمان گمرکات کشور در این جلسه حضور یافته با اشاره به اینکه گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی در تمامی مرزهای کشور حضور دارد، گفت: اجرای سیاست‌های اقتصادی دولت در زمینه صادرات و واردات و ترانزیت کالا و خدمات به گمرک سپرده شده است.

امید جهانخواه بیان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، همه اهتمام گمرک در انتصاباتی که صورت می‌دهد، این است که مدیرانی در رأس امور قرار بگیرند که بتوانند در عین شجاعت، تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر باشند.

در پایان این نشست از خدمات ۹ ساله محمد علی خاشی مدیرکل سابق گمرکات استان تجلیل و با اعطای حکمی از سوی رییس گمرکات کشور، حسن رحیمی زاده به عنوان سرپرست اداره کل گمرکات خراسان جنوبی معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha