۱۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۷
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84130700
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

محدودیت‌ کرونایی در گنبدکاووس از فردا تشدید می‌شود

گنبدکاووس - ایرنا - معاون استاندار گلستان و فرماندار گنبدکاووس گفت که با قرمز شدن وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان از فردا چهارشنبه ۱۲ آذرماه محدودیت‌ شدید کرونایی ویژه مناطق قرمز اعمال خواهد شد.

عبدالقدیر کریمی امروز سه شنبه در نشست هماهنگی برگزاری مناسبت‌های دهه اول فاطمیه، ۹ دی، بزرگداشت شهدای ۱۲ دی و سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت که فهرست محدودیت‌های کرونا در شهرستان گنبد بزودی اطلاع رسانی می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ از شنبه یکم آذر برای مهار کرونا محدودیت بیشتری از جمله ممنوعیت تردد، تعطیلی مشاغل غیر ضروری در شهرهای قرمز و نارنجی و حضور حداکثر یک سوم کارکنان ادارات اعمال شد.

بر طبق مصوبه ستاد ملی کرونا از اول آذر در شهرهای قرمز خودروها با پلاک بومی حق خروج از شهر را ندارند و همچنین دیگر وسایط نقلیه حق ورود و عبور از شهرهای قرمز و نارنجی را نخواهد داشت که در صورت عدم رعایت قوانین عبور و مرور توسط خودروها جریمه ۱۰ میلیون ریالی اعمال خواهد شد.

همچنین در شهرهای قرمز اغلب مشاغل بجز کسب و کارهای ضروری و مرتبط با سلامت و تامین مایحتاج عمومی مردم و نیز دستگاه های خدمات رسان تعطیل هستند.

فرماندار گنبدکاووس در ادامه با محکوم کردن ترور محسن فخری‌زاده دانشمند صنعت دفاعی کشور و نیز گرامیداشت مناسبت‌های پیش رو در دی‌ماه اظهار داشت: برگزاری هرگونه مراسم گرامیداشت این ایام باید متناسب با شرایط کرونایی شهرستان انجام شود.

امام جمعه گنبدکاووس نیز در این نشست بر لزوم توجه به انجام تبلیغات محیطی ویژه مناسبت‌های ملی و مذهبی تاکید کرد و از بازاریان خواست مشارکت بیشتری در فضاسازی‌ محیطی داشته باشند.

حجت الاسلام محمود ترابی گفت: برنامه‌های پیش بینی شده برای مناسبت‌هایی مانند ایام فاطمیه، ۹ دی، گرامیداشت شهدای ۱۲ دی این شهرستان و سالروز شهادت سردار سلیمانی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و به صورت محدود در مکان‌های باز برگزار شود.

به گزارش ایرنا؛ شهیدان علیرضا قزلسفلو، بشیر مهدی‌زاده، عباس فرقانی، نریمان نظری، سیاوش ناصری، محمود پیری و صفرعلی گلستانی روز ۱۲ دی ۱۳۵۷ هنگامی که خبر حمله مزدوران رژیم شاهنشاهی به مردم گالیکش را شنیدند بلافاصله به کمک مردم این شهر شتافتند که این امر سبب عقب‌نشینی مزدوران شاه شد.

جوانان گنبدی با اطمینان از پایان یافتن واقعه گالیکش، سوار بر خودروها در حال بازگشت به شهر خود بودند که نیروهای ژاندارمری در ورودی این شهر آنان را متوقف و مورد ضرب و شتم قرار داده و در نهایت با گلوله جنگی به آنها شلیک کردند.

در نشست امروز همچنین مقرر شد مراسم بزرگداشت شهدای ۱۲ دی و سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به همراه آیین عطرافشانی گلزار شهدا، به صورت متمرکز روز ۱۳ دی امسال در محل امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبد برگزار شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha