۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۹:۵۴
کد خبر: 84128863
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار فلسطین درباره وضعیت وخیم بیماران دربند رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- باشگاه «الاسیر» فلسطین با انتشار بیانیه‌ای نسبت به وضعیت وخیم زندانیان بیمار دربند رژیم اشغالگر صهیونیست هشدار داد.

به گزارش امروز (یکشنبه) روزنامه «القدس العربی»، این باشگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از این زندانیان، «عید خلیل» (۵۵ ساله) است که از مشکلات بهداشتی رنج می‌برد که ناشی از سال‌های طولانی بازداشت و شرایط سختی بوده که آن را سپری کرده است تا اینکه وضعیت سلامتی وی پس از انجام یک عمل باز قلب در اواخر هفته گذشته تشخیص داده شد.

این زندانی فلسطینی در سال ۱۹۸۹ بازداشت شد و تا سال ۲۰۱۱ زندانی بود و در سال ۲۰۱۱ در چارچوب معامله "مبادله زندانیان" آزاد شد.

رژیم صهیونیستی مجدداً در سال ۲۰۱۴ خلیل را به همراه ده‌ها تن دیگر دستگیر کرد و حکم حبس ابد را برای او صادر کرد. وی پدر سه فرزند است که بزرگترین آنها ۹ ساله و کوچک‌ترین، فرزندی است که در زمان بازداشت او متولد شد، خلیل از فوریه (اسفند) ممنوع الملاقات است.

الاسیر در این بیانیه مدیریت زندان‌های اشغالی را به طور کامل مسئول سرنوشت و زندگی خلیل و افراد مانند او دانست و مجدداً از همه مقامات ذی صلاح درخواست کرد تا رژیم اشغالگر را برای آزادی زندانیان بیمار به ویژه سهل انگاری متعمدانه پزشکی و شرایط سخت بازداشت تحت فشار قرار دهند با توجه به اینکه با ادامه افزایش شیوع ویروس کرونا وضعیت بهداشتی ده‌ها تن از افراد دربند رژیم صهیونیستی، رو به وخامت است.

در همین راستا «قدری ابوبکر» رئیس اداره امور زندانیان همچنین در مورد خطر وخیم شدن سلامتی سه زندانی که از سرطان رنج می‌برند، هشدار داد و مسئولان صهیونیست را مسئول سهل انگاری در امور زندان‌ها دانست.

ابوبکر با بیان اینکه یکی از این زندانیان به دلیل نارسایی کلیه و سهل انگاری پزشکی دچار سرطان کلیه شده و سلامتی وی در خطر است، تصریح کرد: با شروع فصل زمستان به دلیل کمبود پتو و لباس و وسایل گرمایشی رنج زندانیان در زندان‌های اشغالی افزایش می‌یابد.

در دهم این ماه نیز یک زندانی به نام «کمال ابوعاور» که از بیماری سرطان رنج می‌برد به دلیل سهل انگاری پزشکی به شهادت رسید.

طبق گزارش‌های منتشره، اکنون در ۲۲ زندان رژیم صهیونیستی، بیش از ۶ هزار زندانی فلسطینی نگهداری می‌شوند که بر پایه اعلام برخی نهادهای فلسطینی ۹۰ درصد آنان به سبب ضعف امکانات اولیه زندگی در زندان بیمار شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha