۱۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۴۷
کد خبر: 81712695
T T
۰ نفر
نگرانی فلسطینیان از تغذیه اجباری اسیران دربند رژیم صهیونیستی

تهران–ایرنا- نهادهای رسمی و اداری فلسطین از احتمال اقدام رژیم صهیونیستی برای اجرای مصوبه اخیر مجلس این رژیم برای تغذیه اجباری اسیران فلسطینی كه دست به اعتصاب غذا زده اند، ابراز نگرانی كردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از شهر رام الله در كرانه باختری، این نگرانی زمانی بیشتر شد كه دادستانی كل رژیم صهیونیستی به«جمیل خطیب» وكیل «محمد علان»زندانی فلسطینی كه به بیمارستانی در فلسطین اشغالی منتقل شده، اعلام كرد كه قصد دارند با تغذیه اجباری، اعتصاب غذای این زندانی را بشكنند.
خطیب با وخیم توصیف كردن وضع جسمانی علان كه از 55 روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است، گفت: با وجود ناتوانی علان برای حركت و منتقل شدن وی به بیمارستان، همچنان قصد ادامه اعتصاب غذا را دارد.
خطیب افزود: تغذیه اجباری تهدیدی جدی برای زندگی این زندانی است.
«امانی سراحنه» سخنگوی باشگاه اسیران فلسطینی نیز گفت: دستكم 2 زندانی فلسطینی در دهه 80 در نتیجه تغذیه اجباری زندانیان اعتصاب كننده كشته شدند و در سال های قبل نیز با افزایش تغذیه اجباری، 3 زندانی دیگر جان خود را از دست دادند.
وی افزود: اكنون 120 اسیر فلسطینی در اعتراض به شرایط زندگی خود در زندان های رژیم صهیونیستی و در اعتراض به تشدید سختگیری ها از 3 روز پیش دست به اعتصاب غذا زده اند.
نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی از هنگام آغاز انتفاضه مسجدالاقصی در 28 سپتامبر (6 مهر) 2000 تاكنون بیش از 85 هزار فلسطینی را بازداشت كرده اند كه بیش از 10 هزار نفر از آنان كودك زیر 18 سال، حدود یك هزار و 200 نفر زن و بیش از 65 نفر نیز نماینده مجلس فلسطین و وزیر بوده اند.
در حال حاضر 6 هزار و 500 فلسطینی در دست اشغالگران صهیونیست اسیر هستند كه 480 نفر از آنان به حبس ابد محكوم شده اند.
همچنین در حال حاضر یك هزار و 500 اسیر فلسطینی از بیماری های مختلف مانند سرطان، نارسایی كلیوی، رماتیسم، درد ستون فقرات، فشار خون و بیماری قند و دیگر بیماری ها رنج می برند و در شرایط بسیار دشوار و بدون وجود امكانات بهداشتی و پزشكی به سر می برند كه از این تعداد 16 اسیر به طور دائم در درمانگاه های این زندان ها تحت نظر قرار دارند و نزدیك به 80 اسیر نیز وضعیت جسمانی وخیمی دارند.
خاورم**ص.ر**1486**1010
۰ نفر