ترور فخری‌زاده اقدامی صهیونیستی - استکباری است

تبریز-ایرنا- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: ترور شهید فخری زاده بدون تردید اقدامی صهیونیستی - استکباری است و در این خصوص نباید تردید داشت.

سردار اصغر عباسقلی‌زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: صهیونیست های خون‌خوار با اقدام به ترور شخصیت‌های برجسته و دانشمندان کشورمان هرگز نمی‌توانند خللی در اراده پولادین ملت بزرگ ایران در راه توسعه و پیشرفت ایجاد کنند.

وی ترور رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را سند مظلویت مردم ایران دانست و اظهار داشت: جنایتکاران باید بدانند فرزندان این آب و خاک به زودی پاسخ کوبنده‌ای به جنایات شیطان بزرگ و صهیونیست‌ها خواهند داد که تا ابد درس عبرتی برای سایر دست‌نشانده‌های آنان باشد.

عباسقلی زاده ادامه داد: این اقدام وقیحانه بار دیگر نشان داد دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران با اقدامات بزدلانه، خباثت خود را به رخ جهانیان کشیده و با ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان ناتوانی خود را در برابر پیشرفت ایران اسلامی نشان می دهند.

وی از شهید محسن فخری‌زاده به عنوان یکی از برجسته‌ترین دانشمندان فرهیخته و ممتاز ایرانی نام برد که نقش بسزایی در ارتقای توان صنعت دفاعی و عرصه علم و دانش هسته‌ای داشت و توانست خدمات بسیاری در این حوزه از خود به یادگار بگذارد.

عباسقلی زاده با تسلیت شهادت این دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی به جامعه علمی و دانشگاهی کشور، یادآوری کرد: واضح است ملت بزرگ و شهیدپرور ایران هیچ‌گاه با چنین جنایاتی از آرمان‌های خود دست برنداشته و استوارتر از قبل و با استعانت از خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) و تکیه بر آرمان‌های امام خمینی‌(ره) و شهدا و با عمل به منویات مقام ولایت، در برابر دشمنان این مرز و بوم با اقتدار هر چه تمام خواهد ایستاد و همچون همیشه پاسخ کوبنده‌ای به جنایت‌های تروریست‌های بزدل خواهد داد.

تروریست های بیگانه عصر جمعه هفتم آذر ماه جاری با کمین در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند در مسیر خودروی حامل "محسن فخری‌زاده" رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، طی عملیات انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودروی حامل فخری‌زاده مورد حمله قرار گرفت و پس از آن یک دستگاه خودرو نیسان در فاصله ۱۵ متری خودروی حامل وی منفجر شد.

فخری‌زاده در اثر این تیراندازی‌ و انفجار به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد، ولی با توجه به شدت جراحات وارده، در بیمارستان به شهادت رسید.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha