۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۷
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84121942
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رشد اقتصادی آلمان همزمان با نگرانی‌ها از بازگشت رکود

تهران-ایرنا- دفتر آمار آلمان روز سه شنبه اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ میلادی با رشدی ۸.۵ درصدی رکورد زده است اما نگرانی از رکود دوباره اقتصادی در این کشور همچنان باقی است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز امروز نوشت: بزرگترین اقتصاد اروپا از کاهش بی سابقه رشد ناشی از موج اول همه گیری کرونا در بهار گذشته بهبود یافته است.

دفتر آمار آلمان اعلام کرد: رونق اقتصادی قوی تر از حد انتظار عمدتا ناشی از هزینه بالاتر خانوار و افزایش صادرات بوده است. این امر به اقتصادآلمان کمک کرده تا بخش عمده ای از کاهش گسترده در تولید ناخالص داخلی را که در نتیجه همه گیری کرونا در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به وجود آمده بود جبران کند.

اقتصاد آلمان در سه ماه دوم سال جاری میلادی کاهشی ۹.۸ درصدی داشت. پیشتر پیش بینی شده بود که اقتصاد آلمان در سه ماهه سوم سال  ۸.۲ درصد رشد داشته باشد.

چشم انداز رشد اقتصادی آلمان با توجه به موج دوم ابتلا به کرونا و قرنطینه بخشی از این کشور برای کاستن از سرایت این بیماری نامشخص است. رستوران ها، هتل ها و مارکز تفریخی آلمان از دوم نوامبر (۱۲ آبان) تعطیل است اما مغازه ها و مدارس باز هستند

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و نخست وزیران ایالتی منطقه ای قصد دارند  در نشست روز چهارشنبه خود «قرنطینه سبک» تا ۲۰ دسامبر (۳۰ آذر) تمدید کنند

رویترز این خبر را با استناد بر پیش نویسی که برای این نشست تهیه شده منتشر کرده است.

انتظار می رود کاهش در بخش خدمات بار سنگینی را بر تولید ناخالص داخلی آلمان در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی ایجاد کند در حالی که اقدامات قرنطینه در سایر کشورها احتمالا می تواند به تولید کنندگان با گرایش های صادراتی در این کشور آسیب وارد کند.

اقتصاد دان مرکز تحقیقات اقتصادی آلمان موسوم به DIW دراین زمینه گفت: بنابراین کاهش در تولیدات اقتصادی محتمل است، به ویژه که براوردهای اولیه نشان می دهد تولید ناخالص داخلی ممکن است کاهش یک درصدی را در سه ماهه آخر سال داشته باشد.

وی پیش بینی کرد  آلمان و بسیاری از شرکای تجاری آن ممکن است باز هم دچار رکود اقتصادی شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha