۲۹ آبان ۱۳۹۹، ۲۱:۳۴
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84116547
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فعالیت تشکل های غیردولتی البرز برای مقابله با کرونا افزایش یابد

کرج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز از تشکل های غیر دولتی و مردم نهاد خواست برای کمک به مهار ویروس کرونا، میزان همکاری های خود را با دستگاه های اجرایی و مدافعان سلامت افزایش دهند.

نورمحمد فردی پنجشنبه شب در نشست قرارگاه عملیاتی مقابله کرونا البرز با اشاره به تشکیل قرار گاه عملیاتی " سردارشهید سلیمانی " در استان به دنبال فرمایش رهبر معظم انقلاب افزود:  انتظار می رود، نیروهای جوان، مومن، صالح و انقلابی همانند موج اول و دوم  کرونا وارد میدان شوند و مسایل مربوط به آن را پیگیری کنند. 
وی ادامه داد : ایجاد مشارکت حداکثری بین جامعه و بهره‌برداری از مشارکت همه جامعه در سه موضوع زدن ماسک، رعایت دستورالعمل‌ها، فاصله‌گذاری فیزیکی،  تعطلیلی گروه های شغلی ۲، سه، چهار و ممنوعیت تردد بین شهری از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد از جمله اهداف این قرارگاه خواهد بود.

فردی گفت: اجرای  طرح محله محور مقابله با استان البرز با همکاری بسیج ، دانشگاه علوم پزشکی،  هلال احمر،  معتمدین محله، خیرین و سمن ها آغاز شده است.

وی یاد آورشد: یکی دیگر از اهداف این طرح بیمار یابی است که باید توسط قرارگاه محله محور افراد مختلف تست شوند و در صورت نیاز به قرنطیه راهکارهای مناسب ارائه شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز تاکید کرد: تشکل‌ها با آموزش سواد اجتماعی و فرهنگی مردم در فضای مجازی بحران کرونا را به یک فرصت تبدیل کنند چراکه همکاری و مشارکت سازمان‌ های مردم‌ نهاد  زمینه‌ ساز تشویق بهتر مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی بیان داشت : در موج سوم کرونا شمار جان باختگان کووید ۱۹ در استان البرز نسبت به موج های اول و دوم افزایش یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با اشاره به آغاز اجرای طرح محدودیت های کرونایی از اول آذرماه مردم استان را به همکاری در اجرای این طرح برای رسیدن به وضعیت سفید فراخواند و اظهار داشت: طرح محدودیت عبور و مرور در سه قالب از اول آذرماه در شهرستان‌های با وضعیت قرمز، نارنجی و زرد اجرا می‌شود.
وی بیان کرد: طرح مدیریت هوشمند تردد اولین طرح  است‌ که در قالب آن تردد از شهرهای قرمز ، زرد و نارنجی به شهرهای دیگری غیر از شهری که در آن سکونت دارند، ممنوع بوده و هرگونه تخلف شامل جریمه می‌شود. 
 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha