۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۰۶
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84114455
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۲۵ جلد فرهنگنامه شهدای استان سمنان منتشر شد

۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۰۶
کد خبر: 84114455
۲۵ جلد فرهنگنامه شهدای استان سمنان منتشر شد

سمنان- ایرنا- رئیس ستاد کنگره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان گفت: ۲۵ جلد فرهنگنامه شهدای این استان از پنج شهرستان چاپ و منتشر شد.

به گزارش ایرنا، عبدالرحیم فریدون روز چهارشنبه در نشستی با فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: این فرهنگنامه ها متعلق به شهدای شهرستانهای مختلف استان سمنان است و فرهنگنامه شهدای شهرهای میامی، سرخه و مهدیشهر نیز در دست تالیف و یا چاپ قرار دارد.

وی با اشاره به سوابق درخشان ایثار و شهادت در دوران دفاع مقدس مردم این استان گفت: بیش از ۹۰ درصد از رزمندگان استان سمنان در خطوط مقدم جبهه افتخارآفرینی کردند و شهدای این استان نیز در عملیات های مختلف و در خطوط مقدم به فیض شهادت نائل آمدند.

فریدون با اشاره به تهیه و تدوین پرونده ها و جمع آوری آثار شهدای استان سمنان گفت: این آثار در قالب تولیدات محتلف شامل کتاب، فیلم مستند، تولید و علاوه بر فضای حقیقی در فضای مجازی نیز قابل استفاده است.

وی تفکیک صنفی شهدای استان سمنان را از دیگر فعالیت ها برشمرد و اظهار داشت: در این استان ۶۰۰ شهید دانش آموز و ۱۲۴ شهید معلم و فرهنگی شناسایی شده و سه جلد کتاب نیز برای شهدای دانش آموز تهیه و منتشر شده است.

رئیس ستاد کنگره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان با اشاره به سوابق همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با این ستاد، زمینه های همکاری این دو ارگان را در بخش های فرهنگی و هنری گسترده خواند و بر آمادگی برای توسعه فعالیت ها تاکید کرد.

در این نشست با حضور مسوولان فرهنگی و رسانه ای و بسیج اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، در خصوص زمینه های همکاری بحث و تبادل نظر شد.

استان سمنان در دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از سه هزار شهید تقدیم کرد، و استان برتر کشور در شاخص اعزام رزمنده به نسبت جمعیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha