فرماندار آستارا: توزیع کمک‌های خیران به نیازمندان ساماندهی شود

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا از مسئولان این شهرستان خواست، علاوه بر همکاری با جامعه خیران، تعداد افراد خیّر و نیازمند را مشخص کنند و در دوره شیوع کرونا کمک‌های نقدی و غیرنقدی پس از نیازسنجی دقیق، در بین جامعه هدف توزیع شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا عباس صابر روز سه شنبه در جلسه انجمن خیران در فرمانداری آستارا افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۵ میلیارد ریال توسط خیران بومی برای تامین بسته های معیشتی، بهداشتی و تجهیزات درمانی بیمارستان کمک شده است.

 وی اضافه کرد: خیران با ایجاد واحدهای تولیدی در روستاها برای ریشه کنی فقر تلاش کنند و برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر، با همکاری سازمان‌ های مردم نهاد و خیران، کارگاه های آموزشی برگزار شود.

وی افزود: آموزش و پرورش آستارا به دلیل استفاده درست از رسانه و فضای مجازی در طرح آجر به ‌آجر در استان گیلان در جایگاه نخست قرار گرفت و از فرماندار و مدیر آموزش و پرورش این شهرستان قدردانی شد و جامعه خیران نیز در امور خود از ظرفیت فضای مجازی و خبرگزاری های فعال شهرستان استفاده کنند.

مدیرعامل جامعه خیران آستارا نیز در این جلسه گفت: امسال با مشارکت خیران، هشت ‌هزار ماسک و ۳۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز در بین نیازمندان توزیع شد و ماهانه حدود ۸۰ میلیون ریال به ۴۰ دانش آموز نیازمند پرداخت می شود.

بیژن حیادخت افزود: خیران شهرستان آستارا در طول سال و ایام مختلف به اندازه توان خود از نیازمندان دستگیری می ‌کنند و ساخت مسجد، مدرسه و توزیع بسته ‌های غذایی از خدمات آنهاست.

شیوع ویروس کرونا خدر همه کشورها خسارت های جانی و مالی برجا گذاشته است و خیران در کنار مسئولان برای دستگیری از آسیب دیدگان از این بیماری و سایر نیازمندان تلاش می کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha