۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84104133
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روند ساخت مسکن زلزله‌زدگان رامیان رضایت بخش است

گنبدکاووس - ایرنا - عملیات ساخت و ساز واحدهای مسکونی آسیب دیده از زلزله ۵.۱ ریشتری بامداد ۱۷ شهریور امسال دربرخی مناطق روستایی شهرستان رامیان درشرق استان گلستان توسط اهالی زلزله‌زده، به گفته مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دو شهرستان رامیان و آزادشهر، رضایت بخش بوده و به احتمال زیاد بخش قابل توجهی از ساخت این واحدها تا قبل از شروع فصل سرما به پایان می‌رسد.

مرتضی احمدی روز دوشنبه با یادآوری خسارت زلزله ۵.۱ ریشتری ۱۷ شهریور امسال به ۱۹۵ واحد مسکونی مناطق روستایی رامیان، به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین منازل آسیب دیده از این حادثه طبیعی که نیاز به بازسازی داشتند، در ۲ روستای "قورچای و ویرو"  این شهرستان قرار دارند.

وی بابیان اینکه آواربرداری و پی کنی تمام خانه‌های زلزله زده رامیان انجام شده است، افزود: پروانه ساختمانی رایگان برای تمامی واحدهای آسیب دیده ازسوی دهیاران صادر شده و پرونده متقاضی برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه ۵۰۰ میلیون ریالی به بانک‌های عامل ارسال شده است.

احمدی از اجرای فونداسیون ۱۲۰ واحد مسکونی زلزله زدگان رامیان خبر داد و اضافه کرد: ۵۰ واحد مرحله اسکلت و ۳۰ واحد نیز سقف زده‌اند.

به گفته وی، هفت واحد مسکونی زلزله زده رامیان مرحله دیوار چینی منزل را انجام داده‌اند و یک خانه هم تا الان به بهره‌برداری رسیده است.

رییس بنیاد مسکن شهرستان‌های رامیان و آزادشهر باقدردانی از همراهی زلزله‌زدگان برای احداث خانه، ابراز امیدواری کرد که عملیات ساخت بیشتر منازل زلزله زده رامیان تا قبل از شروع فصل سرما پایان یابد.

احمدی بابیان اینکه هیچ مشکل اعتباری و تسهیلاتی برای ساخت واحدهای مسکونی زلزله زدگان رامیان وجود ندارد، گفت: علاوه بر تسهیلات قرض الحسنه ۵۰۰ میلیون ریالی، مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض دولت نیز بلافاصله پس از عقد قرارداد در بانک، به حساب آنها واریز می‌شود.

وی، استفاده از تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض توسط زلزله زدگان را متناسب با پیشرفت فیزیکی ساختمان دانست و افزود: اهدای هشت تن سیمان و ارائه خدمات فنی و مهندسی مانند نقشه کشی و نظارت بر ساخت توسط کارشناسان بنیاد مسکن به صورت رایگان انجام می‌شود.

شهرستان رامیان افزون بر ۸۵ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha