سازمان پژوهش برای آموزش موسسات و گروه‌های غیررسمی برنامه‌ریزی کند

تهران- ایرنا- مدیرکل امور اداری و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: باید برای آموزش موسسات و گروه‌های غیررسمی و غیردولتی هم برنامه‌ریزی شود.

به گزارش روز یکشنبه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، مهدی جلالی درباره ادامه آموزش ها با رعایت دستورالعمل ها در شرایط کرونا افزود: باید اطلاع‌رسانی درست از مدارک و اسناد بالادستی آموزش و پرورش برای این موسسات انجام شود تا این موسسات را با خود هم‌سو کنیم و آن‌ها از کم و کیف انتظارات ما مطلع باشند تا مطابق این انتظارات در بخش غیردولتی فعالیت کنند.

وی ادامه داد: مدتی است بحران همه‌گیری کرونا همه ارکان نظام آموزشی را تحت تاثیر قرار داده و آموزش‌های حضوری را مشکل یا غیرممکن کرده است. سازمان پژوهش در بخش آموزش نیروی انسانی اقدامات خود را با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی انجام داده و نگذاشته است کارها عقب بیفتد.

جلالی خاطرنشان کرد: آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی مثل سایر بخش‌ها تحت تاثیر این مشکل قرار گرفته است، اما سعی شد با ایجاد تغییراتی در برنامه‌ها به این فرایند تداوم بخشیده شود. بطور مثال یک دوره ۳۰ ساعتی آموزشی به دو دوره ۱۵ ساعته شامل بخش حضوری و غیرحضوری تقسیم شد. بخش حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و بخش غیرحضوری با استفاده از فناوری‌های نوین مثل لاید یا «ال. تی. ام. اس» یا آموزش‌های مبتنی بر وب در دستور کار قرار گرفت.  ویدئو کنفرانس سازمان نیز راه‌اندازی شد تا در ۶ ماهه دوم سال، آموزش‌های درون‌سازمانی و حتی برون‌سازمانی با استفاده از ظرفیت‌های آن پیش برده شود. 

دوره های آموزشی جدید

مدیرکل امور اداری و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: برخی دوره‌های آموزشی مدیران با همکاری مرکز آموزش مدریت دولتی و استفاده از ظرفیت‌های این مرکز به صورت آزمایشی برگزار شد. علاوه بر آن با چند موسسه خصوصی برای استفاده از ظرفیت آن‌ها در بخش آموزش مذاکره شد.

جلالی یادآور شد: از ظرفیت ویدئوکنفرانس سازمان هم برای تشکیل کارگاه‌های آموزشی استفاده می‌ شود. برای این منظور برخی کمبودهای فنی و ابزاری – مثل وب کم- مرتفع می شوند تا جلسات اشاعه، جلسات علمی تخصصی درون‌سازمانی و جلسات علمی آموزشی از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شود. در کنار این اقدامات با همکاری مراکزی مانند فرهنگستان زبان و ادب فارسی برخی دوره‌های تخصصی زبان و ادبیات فارسی برای دفاتر تالیف برگزار شد. همچنین همکاران ‌ما در دفاتر اصلی و پشتیبان برای تشکیل دوره‌های تخصصی غیرحضوری به مرکز آموزش مدیریت دولتی و مرکز تحقیقات صنعتی معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: از طریق سامانه جامع LTMS سازمان پژوهش نیز محتوای متنی (شامل PDF محتوای کتاب‌ها یا محتوای آموزشی) در اختیار همکاران قرار گرفت و آن‌ها با ورود به سامانه، مطالعه محتوا و شرکت در آزمون‌ها، دوره‌های آموزشی متنوعی را به صورت غیرحضوری در این ایام طی کردند.

مدیرکل امور اداری و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی‌ آموزشی گفت: در صدد هستیم چارچوبی را برای خودیادگیری و مطالعه فردی در سازمان ایجاد شود و این عمل رسمیت یابد. همکارانی که از ظرفیت زمانی و امکانات خود برای رشد شخصی در جهت پیشبرد اهداف سازمانی استفاده یا در دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند، چنانچه این اقدام با هماهنگی مدیر مربوطه باشد، می‌توانیم مدارک و گواهینامه‌های این دوره‌ها را معتبر بشناسیم و آن ها را تایید کنیم و هزینه آموزش را به همکار موردنظر پرداخت کنیم. مثلا در تفاهم‌نامه‌ای که با مرکز مدیریت دولتی داریم، چنانچه همکاران ما در دوره‌های این مرکز شرکت کنند، این دوره‌ها مورد تایید قرار می‌گیرد و وارد کارنامه آموزشی فرد خواهد شد که در ارزیابی عملکرد همکاران هم منظور می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha