۱۸ حافظ قرآنی منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب رتبه های برتر کشوری را کسب کردند

تبریز - ایرنا - رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی شمال‌غرب کشور گفت: امسال ۱۸ حافظ قرآنی پدافند هوایی این منطقه در مسابقات قرآنی نیروهای پدافند هوایی کشور رتبه‌های برتر را کسب کردند.

حجت‌الاسلام سیدارشد خبازی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه در این مسابقات ۳۵ حافظ قرآنی پدافند هوایی شمال غرب شرکت کرده بودند، افزود: این تعداد برای شرکت در مسابقات سراسری قرآنی ارتش جمهوری اسلامی اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه پارسال هشت نفر از حافظان قرآنی این منطقه در مسابقات قرآنی ارتش جمهوری اسلامی ایران رتبه های برتر را کسب کرده بودند، اظهار داشت: هم اکنون در پدافند هوایی منطقه شمال‌غرب کشور هشت دارالتحفیظ برای همسران و فرزندان پرسنل، کارکنان پایور و نیروهای وظیفه تشکیل شده است که ۳۵ کلاس طرح تداوم در قالب طرح تنویر در آن ها برگزار می‌شود.

رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی شمال‌غرب کشور با اشاره به برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته، گفت: امسال به علت شیوع کرونا مسابقات این دوره برای خانواده ها و نیروهای پایور به صورت مجازی برگزار ‌شد.

حجت الاسلام خبازی، با اشاره به اینکه ۲۵ دارالتحفیط در پدافند هوایی نقاط مختلف کشور تشکیل شده است، ادامه داد: این دارالتحفیظ ها در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه کشور ما نیاز به ۱۰ میلیون حافظ قرآنی دارد فعالیت می کنند و در این راستا تاکنون بیش از یک هزار و ۹۰۰ نفر حافظ قرآنی از نیم جزء تا کل قرآن در پدافند هوایی کشور تربیت شده اند.

وی یادآوری کرد: در پدافند هوایی منطقه شمال غرب ۱۸۰ حافظ قرآنی وجود دارد که هشت نفر آن ها حافظ کل قرآن کریم هستند، هشت نفر هم حافظ ۲۵ جز به بالا و چندین قاری قرآن هم در بین نیروهای مسلح و خانواده تربیت شده اند.

رویکرد سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی، تربیت ارتشی معنونی و مذهبی است

رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی شمال‌غرب کشور با بیان اینکه هنر عقیدتی سیاسی این است که دل ها را به سوی خدا بیاورد، گفت: رویکرد و رسالت مهم این سازمان رشد و پرورش پرسنل ارتش جمهوری اسلامی و تربیت ارتشی معنوی و مذهبی است تا به یک ارتش انقلابی تبدیل شود.

حجت الاسلام خبازی، با اشاره به تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در ۲۴ مهر سال ۱۳۵۸ به فرمان امام راحل (ره) افزود: محور این تشکیلات بر پایه ایمان و اعتقادات است و بهترین و کاملترین اقدامات این سازمان، فعالیت های قرآنی است.

وی اظهار داشت: اقدامات قرآنی این سازمان در ۴۱ سال از تاسیس عقیدتی سیاسی و عمر انقلاب اسلامی در سطح کارکنان پایور و وظیفه، خانواده و فرزندان در زمینه های روخوانی، روانخوانی، حفظ، ترتیل، مفاهیم و اذان انجام شده است.

رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی شمال‌غرب کشور گفت: نگاه اصلی مجتمع های فرهنگی عقیدتی سیاسی مستقر در شهرک های یگان های نظامی، انجام امور قرآنی در زمینه های مختلف و برگزاری کلاس های تقویتی در رشته های مختلف است.

حجت الاسلام خبازی، با بیان اینکه عقیدتی سیاسی ارتش با هجمه های فرهنگی و جنگ نرم دشمن نیز مقابله می کند، گفت: این سازمان در این زمینه همایش ها، دوره های بصیرت، بصائر با موضوع مباحث قرآنی، دینی، سیاسی و اجتماعی با هدف آگاه سازی کارکنان پایور، وظیفه و خانواده ها آن ها نسبت به مسایل و هجمه های دشمن برگزار می کند.

محرم امسال ۱۰ هزار پرس غذای گرم بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد

رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی شمال‌غرب کشور با اشاره به اقدامات نیروهای این منطقه در کمک رسانی به نیازمندان و آسیب دیدگان بلایای طبیعی، گفت: محرم امسال ۱۰ هزار پرس غذای گرم و بیش از چهار هزار بسته معیشتی نیز با تامین مالی کارکنان منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب در بین خانواده های کم درآمد و نیازمند توزیع شد.

حجت الاسلام خبازی، گندزدایی و ضدعفونی اماکن شهرهای منطقه از جمله تبریز، سردرود، خسروشاه و آذرشهر و روستاهای اطراف را از دیگر اقدامات نیروهای پدافند هوایی شمال غرب کشور اعلام کرد.

وی یادآوری کرد: نیروهای این منطقه همچنین در کمک رسانی به زلزله زدگان سراب، میانه و قطور آذربایجان غربی در خط مقدم بود و گاهی پیش از نیروهای مدیریت بحران وارد عمل می‌ شدند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha