۱۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۷:۳۳
کد خبرنگار: 3081
کد خبر: 84069344
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرونا؛ فقر مطلق در سراشیبی!

۱۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۷:۳۳
کد خبر: 84069344
کرونا؛  فقر مطلق در سراشیبی!

تهران - ایرنا - بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد فقر مطلق در شرایط عادی می بایست در سال ۲۰۲۰ کاهش یابد اما شیوع ویروس کرونا، روند کاهشی آن را معکوس کرده و خطر مواجهه با فقر مطلق، ۸۸ تا ۱۱۵ میلیون نفر در جهان را تهدید می کند.

به گزارش روز پنجشنبه یرنا به نقل از تارنمای رسمی بانک جهانی، بیماری همه گیر کووید ۱۹ تمام محاسبات و پیش بینی های بانک جهانی پیرامون کاهش فقر مطلق در جهان را دگرگون کرده است؛ ۸۸ تا ۱۱۵ میلیون نفر در جهان، تنها با ۱.۹۰ دلار در روز که کمتر از هزینه خوردن یک قهوه در یک کشور پیشرفته است، زندگی می کنند.

در این گزارش آمده است با شیوع بحران کرونا، روند کاهشی چشمگیر آمار مربوط به فقر مطلق در جهان، طی چهار دهه گذشته، به بدترین شکل ممکن معکوس شده است.  

تارنمای رسمی بانک جهانی نوشت: شمار افرادی که در فقر مطلق زندگی می کنند تا سال ۲۰۲۱ می بایست به ۱۵۰ میلیون نفر برسد.

 بر اساس گزارش های بانک جهانی و صندوق بین المللی پول، هشت دهم افراد فقیر ناشی از بحران شیوع کرونا در کشورهایی با درآمد متوسط زندگی می کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: مدل فقر پساکرونا شهری تر شده و بیشتر در میان افراد تحصیل کرده تر و کمتر همچون گذشته در میان افرادی است که کار کشاورزی می کردند؛ در واقع  بیشتر در بخش های خدمات، ساخت و ساز یا حتی صنعت است. فقر مطلق که آستانه آن ۱.۹۰ دلار در روز تعیین شده، ۹.۱ تا ۹.۴ درصد جمعیت جهان در سال ۲۰۲۰ را دربر خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha