۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۵۶
کد خبر: 84068654
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واگذاری کشت و صنعت مغان ابطال شد

۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۵۶
کد خبر: 84068654
واگذاری کشت و صنعت مغان ابطال شد

اردبیل –ایرنا- نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین از ابطال واگذاری شرکت صنعت و صنعت مغان با رای هیات داوری خبر داد.

صدیف بدری روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان مورد مخالفت مردم استان بود و خواسته اصلی هم ابطال این واگذاری بود که هیان داروی امروز به ابطال آن رای داد.

وی اضافه کرد: این شرکت به قیمت ناچیزی به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شده بود و باید کاری کرد تا این شرکت به قیمت مناسب و عادلانه واگذار شود.

بدری بیان کرد: مدیریت این شرکت تا زمان واگذاری بعدی بر عهده دولت و سازمان خصوصی‌سازی خواهد بود.

نماینده اردبیل،نیر،نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این شرکت در آینده باید به یک شرکت سودده تبدیل شده و اشتغال فراوانی هم در آن ایجاد شود.

وی درباره خسارت های وارده به سرمایه‌گذار فعلی شرکت کشت و صنعت گفت: خسارت‌ها ، هزینه‌ها و درآمدهای شرکت باید بررسی شود و فکر نمی‌کنم خسارتی وارد شده باشد چرا که شرکت در طول این مدت درآمد هم داشته است.

بدری ادامه داد: واگذاری کشت و صنعت مغان باید به سرمایه‌گذار توانمند و با صلاحیت واگذار شود تا موجب ارتقای بهره‌وری و ایجاد اشتغال در منطقه شود.

وی افزود: دولت طبق قانون و سیاست‌های کلی اصل ۴۴ ملزم به واگذاری بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی خود، از جمله کشت و صنعت مغان است ولی خریدار باید صلاحیت و اهلیت داشته باشد و در غیر این صورت مخالف واگذاری بوده و از مقام‌های ارشد کشوری نیز خواسته‌ایم تا زمان محقق شدن شروط لازم از واگذاری این شرکت ممانعت کنند.

وی بیان کرد: هر گروهی که بخواهد مالک مجموعه کشت و صنعت باشد باید دارای توان مالی و تجربه کافی بوده و متعهد گردد تا تعداد فرصت‌های شغلی در این شرکت را افرایش دهد.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی ، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات مدرن میوه ، مجتمع بزرگ دامپروری ، کارخانه‌های قند ، لبنیات ، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

طرح واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی در چارچوب اجرای اصل ۴۴  با برگزاری مزایده،  به بخش خصوصی واگذار شده بود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha