۱۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۲
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84065640
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

زیارت اربعین در همدان قرائت ‌شد

۱۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۲
کد خبر: 84065640
زیارت اربعین در همدان قرائت ‌شد

همدان _ ایرنا _ مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: همزمان با اربعین سیدالشهدا (ع) مراسم قرائت زیارت اربعین در پیاده‌راه بوعلی شهر همدان برگزار ‌شد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری روز پنجشنبه در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا افزود: طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر برگزار نشدن تجمع در مناطق پرخطر و با وضعیت قرمز، افزود: اجتماع عزاداران اربعین حسینی ضمن رعایت فاصله اجتماعی با مراسم سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و برپایی سینه زنی و مداحی در پیاده‌راه بوعلی شهر همدان اجرا ‌شد.

وی اظهار داشت: در راستای طرح هر خانه یک حسینیه و قرائت زیارت اربعین در منزل، با بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌ای صدا و سیمای استان و به منظور فراخوان و تشویق آحاد مردم با پخش زنده این مراسم، خانواده‌ها از این مراسم معنوی استفاده کردند.

 مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار داشت: سایر برنامه‌ها در قالب اجرای پویش ها در فضای مجازی و بسترهای فردی، هدایت هیات ها و کانون های فرهنگی تبلیغی و موسسات قرآنی به سمت کمک‌های مومنانه و پویش اختصاص هزینه سفر اربعین به کمکهای مومنانه است.

حجت‌الاسلام نظیری از مسابقه بزرگ خاطره‌نگاری پیاده‌روی اربعین در استان خبر داد و گفت: افراد خاطرات خود را از اربعین سال‌های گذشته تا ۲۴ مهر در قالب های مختلف، به سازمان تبلیغات شهرستان خود ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت ها و خصوصیات اربعین ایجاد انس و الفت بین مسلمانان ایران و عراق بود و افرادی که ایام اربعین سال‌های گذشته در منزل عراقی‌ها بودند می توانند از آنها درخواست زیارت نیابتی داشته باشند که انس و الفت شکل گرفته بین امت اسلام از بین نرود.

 مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد: در راستای حفظ برون کردهای تربیتی اربعین، افراد در اصناف و فضاهای مختلف در زمینه شغل خود می‌توانند در این ایام همان خدمات را به عزاداران امام حسین(ع) ارائه دهند.

حجت‌الاسلام نظیری ادامه داد: با وجود محدودیت های اعمال شده از سوی ستاد کرونای استان، نتوانستیم قسمت عمده برنامه‌های طراحی شده را اجرا کنیم.

نظیری از رونمایی نامگذاری میدان اربعین خبر داد و اظهار داشت: مساحت این میدان و زیر گذر قریب یک هکتار (ده هزار متر مربع) بوده که ما بین پل شهید قهاری و میدان کربلا در مسیر زائران سید الشهدا بزرگراه کربلا واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha