صادرات همدان ۲۲ درصد افزایش یافت

همدان- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از رشد ۲۲ درصدی صادرات استان خبر داد و گفت: این میزان افزایش در نیمه نخست سال جهش تولید ۶۵ میلیون و ۲۶۰ هزار دلار ارزآوری داشت.

حمیدرضا متین روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری صادرات استان از گمرک همدان از لحاظ وزنی به ۲۷۷ هزار و ۸۴۷ تُن رسید.  

او اضافه کرد: واردات کالا از گمرک همدان نیز در این مدت هشت میلیون و ۴۰ هزار دلار به وزن ۲ هزار و ۴۸۵ تن بود که از این میزان ۲۸ درصد کالای مصرفی، ۵۳ درصد کالای واسطه‌ای و ۲۰ درصد مربوط به خطوط تولید بوده است. 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان صادرات در بخش پتروشیمی و مواد شیمیایی را ۳۶ میلیون و ۱۱ هزار دلار عنوان کرد و گفت: این بخش ۵۵ درصد از سبد صادرات استان را به خود اختصاص داده است.  

به گفته متین کالاهای این بخش شامل هفت قلم و مهمترین آن‌ها وازلین بهداشتی و غیربهداشتی است که به ۱۰ کشور جهان صادر می‌شود. 

او خاطرنشان کرد:  بخش صنعت با ۶۰ قلم محصول سهم ۲۲ درصدی از صادرات استان دارد و موتور کولرآبی، شیر خشک صنعتی، کلینگر خاکستری و سیمان سفید مهمترین اقلام این گروه هستند. 

رییس سازمان صنعت،  معدن و تجارت همدان با بیان اینکه فروسیلیس از عمده کالاهای صادراتی استان است گفت: محصولات معدنی چهار درصد از صادارت همدان را تشکیل داده‌اند. 

متین یادآوری کرد: در نیمه نخست سال جاری محصولات کشاورزی ۱۱ میلیون و ۹۱۶ هزار دلار برای همدان ارزآوری داشته و کشمش تیزابی و انگوری مهمترین کالای صادراتی این بخش محسوب می‌شود. 

به گفته متین صادرات صنایع دستی همدان در این مدت ۷۵ هزار دلار بود و در مجموع ۹۳ قلم کالا در شش ماهه ابتدای سال جاری از استان به ۳۳ کشور جهان صادر شده است. 

صادرات چهار ماهه همدان با وجود تحریم ها رشد ۱۵ درصدی داشت. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha