۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۹:۴۰
کد خبرنگار: 1762
کد خبر: 84060701
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میراث فرهنگی و شهرداری مراغه برای حفاظت از آثار تاریخی همکاری کنند

مراغه - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهرداری مراغه با رعایت تمامی دستورالعمل ها در مرمت برخی از آثار تاریخی شهرستان همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، سید علی موسوی روز چهارشنبه به همراه دادستان عمومی و انقلاب مراغه و برخی از مسوولان شهرستان در بازدید از برخی از آثار تاریخی شهرستان که در داخل بازار مراغه قرار دارند، اظهار داشت: سرای متولار، خامنه ای و مغازه های سنگی از آثار ثبتی و حفاظتی شهرستان محسوب می شوند که نیازمند مرمت و بازسازی از سوی دستگاه های متولی هستند.

سرای خشکبار خامنه ای مراغه


وی با اشاره به اینکه خطر ریزش و تخریب این آثار جان مردم را تهدید می کند، گفت: این آثار ثبتی و حفاظتی در داخل بازار مراغه قرار دارند و روزانه محل داد و ستد و رفت و آمد بسیاری از مردم هستند.
وی افزود: بازار آرد، غلات، خشکبار و مواد غذایی جدید شهرستان در زمینی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع و با زیربنای هفت هزار متر مربع با ۶.۹ میلیارد تومان هزینه با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی احداث شده و باید راهکارهای انتقال بازار قدیمی خشکبار مراغه به بازار جدید بررسی شود.
فرماندار مراغه همچنین در بازدید از حمام تاریخی خواجه نصیر مراغه گفت: حمام خواجه نصیر مراغه یکی از آثار ملی ثبت شده مربوط به دوره صفوی بوده که در حال حاضر از سوی شهرداری تملک شده و با هماهنگی و همکاری اداره میراث فرهنگی شهرستان نیازمند بازسازی و مرمت است.

حمام خواجه نصیر مراغه


موسوی گفت: بایستی تکلیف آثار تاریخی بازدید شده به سرعت مشخص شود.
وی گفت: با احیای آثار تاریخی شهرستان می توان شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی در مراغه شد.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha