استاندار آذربایجان شرقی: برخی از مدیران کل دچار روزمرگی شده اند

تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان شرقی گفت: برخی از مدیران کل دچار روزمرگی شده اند و منتظر تخصیص بودجه‌های ناچیز دولتی و در نهایت اجرای بسیار کند پروژه‌ها هستند.

مالک رحمتی روز شنبه در سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با اشاره به عدم اجرای به موقع برخی از پروژه‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی با استدلال نبود بودجه و اعتبارات، تاکید کرد: وضعیت و محدودیت اعتبارات دولتی و اولویت‌های اساسی کشور برای همه آشکار است؛ با این اوصاف، بودجه را به کسی نمی‌دهند، بلکه بودجه را می‌گیرند و باید پیگیر جدی دریافت اعتبارات ضروری باشیم و به دنبال آن بدویم.

وی با تاکید بر اینکه در نگاه تحولی دولت سیزدهم، تدوین برنامه شرط لازم کار است، اما کافی نیست و آن‌چه مهم است، عملیاتی شدن برنامه‌هاست، افزود: به نظر می‌رسد برخی از برنامه‌ها فقط عنوان تحولی بودن را یدک می‌کشند و برنامه تحولی نیستند.

رحمتی با بیان اینکه اعداد و ارقام گزارش‌هایی که از سازمان‌ها به جلسه شورای برنامه‌ریزی می‌رسد باید دقیق باشد تا براساس آن برنامه‌ریزی شود، گفت: آمار و ارقام فقط برای خواندن نیست، بلکه برای برنامه‌ریزی و اتخاذ تصمیمات کلان است و باید معتبر و قابل اتکا باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه فرصت کاری در استان ما محدود است؛ گفت: بنابراین مدیران با یک همت بلند و فعالیت جهادی شبانه‌روزی برنامه هایی را که تصویب شده‌است را به مرحله اجرا برسانند.

ادارات و سازمان ها برنامه های خود را رسانه ای کنند

رحمتی ادامه داد: همه ادارات کل و سازمان‌ها برنامه‌های سال جاری خود را در حضور رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کنند تا هم مردم در جریان امر قرار گیرند و هم تعهدی برای دستگاه‌های اجرایی ایجاد شود تا در زمان‌بندی تعریف‌شده پروژه‌ها را به اتمام برسانند.

وی اضافه کرد: لازم است مدیران دستگاه‌ها نسبت به اجرای پروژه‌ها توسط پیمانکاران، نظارت، پیگیری و کنترل بیشتری انجام دهند و صورت وضعیت‌ها به موقع پرداخت شود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه توسعه متوازن را یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: در برخی شهرستان‌ها، مجموعه‌های دولتی هیچ کاری متناسب با شرایط شهرستان انجام نداده‌اند؛ در حالی که همه بخش‌های استان باید در رشد اقتصادی سهم معنادارای داشته باشند.

وی گفت: برخی شهرهای ما کمترتوسعه‌ یافته هستند که باید تلاش کرد تا آنها هم به رشد و پیشرفت برسند که برای تحقق این مهم، سازمان‌ها و نهادها باید برنامه‌ریزی کنند و پراکندگی حضورشان در شهرهای استان را طراحی کنند.

استاندار آذربایجان شرقی به روند اجرای قانون مولدسازی در استان نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین منابع در کنار بودجه‌های مشخص‌شده در قانون بودجه، مقوله مولدسازی است که ضروری است سرعت بیشتری گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی از ایجاد رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان خبر داد و گفت: از طریق این رصدخانه، پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در همه نقاط استان مورد ارزیابی و رصد قرار می‌گیرد.


وی ادامه داد: کار بزرگی در حوزه مولدسازی در استان در حال انجام است که به روزهای پایانی خود رسیده و به زودی خبر خوبی در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی از ایجاد رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان خبر داد و گفت: از طریق این رصدخانه، پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در همه نقاط استان مورد ارزیابی و رصد قرار می‌گیرد.

وی اعلام کرد: بیش از چهار هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی توسط سازمان برنامه و بودجه به استان تخصیص یافته و بین بیش از ۲۰ دستگاه تقسیم شده تا پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی با سرعت آغاز شود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه از افتتاح سد قیزقلعه‌سی خبر داد و گفت: این سد با حضور روسای جمهور ایران و آذربایجان در روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت به بهره‌برداری خواهد رسید.

رحمتی گفت: سد قیزقلعه‌سی یکی از پروژه‌های مهمی است که با اتمام و بهره‌برداری از آن بیش از ۲ میلیارد مترمکعب آب در طول سال تنظیم و بیش از ۷۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل از این آب بهره‌مند خواهد شد.

وی ادامه داد: افتخاری که این سد برای کشورمان دارد این است که طراحی آن صددرصد توسط مهندسان ایرانی انجام و تجهیزاتی که در آن مورد استفاده قرار گرفته با توان داخلی تهیه شده است که این گونه فعالیت‌ها در جامعه امیدآفرینی می‌کند و در عرصه بین‌المللی نیز نشان‌دهنده ایران قوی و توان بالای فنی مهندسی کشورمان است.

در این جلسه برنامه تحولی ادارات کل امور اقتصاد و دارایی، آموزش و پرورش، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت شهرک‌های صنعتی استان ارائه شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha