۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۵۶
کد خبرنگار: 2854
کد خبر: 84041801
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح هر کارمند یک حامی در استان قزوین اجرایی می‌شود

قزوین - ایرنا - مدیر کل کمیته امداد استان قزوین گفت: طرح هر کارمند یک حامی در استان به منظور افزایش سطح خدمات دریافتی ایتام و فرزندان محسنین از کمک اقشار مختلف و بهبود وضعیت زندگی جامعه هدف اجرایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، مهرعلی حق گویان روز چهارشنبه در دیدار با رقیه نانگیر معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قزوین،افزود: طرح هر کارمند یک حامی به منظور مشارکت کارمندان دستگاه‌های اجرایی استان در امر نیکوکاری در حال اجرا است. 
وی خاطرنشان کرد: براساس این طرح که از سوی معاون اول رییس جمهوری به دستگاه‌های دولتی ابلاغ شده و استاندار قزوین نیز با نگاه مثبت پیگیری آن را به معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی ابلاغ کرده اند مقرر شده، کارمندان دستگاه‌های اجرایی استان حمایت مادی و معنوی حداقل یک فرزند یتیم و محسنین را برعهده بگیرند.
مدیر کل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: براساس آمار موجود بیش از ۳۲ هزار کارمند در استان داریم و به نظر می‌رسد این طرح با تشکیل دبیرخانه‌ای در استانداری، قابل اجرا خواهد بود.
وی اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) برای هریک از حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین بستری را فراهم کرده تا بتوانند کمک‌های خود را به صورت مستقیم به حساب فرزند مورد حمایت خود واریز کند.
حق گویان یادآور شد: در حال حاضر هزار و ۴۰۰ فرزند یتیم و ۲ هزار و ۹۰۰ فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند.
این مسوول با اشاره به وظایف و ماموریت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره)، افزود: این دستگاه، تولید کننده فقر نیست بلکه به فراخور وظایف و تکالیف قانونی بخشی از بار فقر جامعه را بر دوش دارد.
وی با بیان اینکه فقر در جامعه به واسطه عوامل فردی و اجتماعی در حال تولید است، افزود: رفع فقر و محرومیت در جامعه نیازمند حضور و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی و آحاد مردم است.
 مدیر کل کمیته امداد استان قزوین با بیان اینکه یکی از رویکردهای مهم برای کاهش فقر، توجه افراد به پیرامون خویش است، اضافه کرد: اگر هنگام شکل گیری مشکل برای افراد، خویشاوندان یا دوستان به کمک آنها بروند، بستر ایجاد محرومیت از بین می‌رود و پیش از آنکه مشکل به بحران تبدیل شود، اقدام لازم از طرف افراد نزدیک به وی صورت گرفته است.
وی افزود: وقتی یک فرد با مشکل خود تنها می‌شود، این مشکل برای او مولد مشکلات دیگر خواهد بود و در نهایت با وارد آوردن شرایط مختلف بحران‌های اجتماعی و اقتصادی را در زندگی افراد به وجود می آورد.
در حال حاضر حدود ۳۵ هزار نفر و ۹۳۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha