۲۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۲۰
کد خبر: 84039612
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیریت شهری تهران به جای تقابل در پی ساماندهی دستفروشان است

تهران- ایرنا- ‌سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تشریح مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون شهر تهران گفت: تغییر رویکرد مدیریت شهری از تقابل به ساماندهی یکی از دستاوردهای این شوراست.

به گزارش ایرنا از اعلام روز سه‌شنبه شورای شهر تهران، «علی اعطا»، شامگاه دوشنبه با حضور در برنامه تهران ۲۰ در خصوص مصوبه «ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون شهر تهران» توضیح داد و گفت: در بهمن ماه سال ۹۷ شورای اسلامی شهر تهران این مصوبه را گذراند اما اختلاف نظر بر سر موضوع دستفروشان وجود داشت؛ برخی معتقد بودند که دستفروشی یکی از مصادیق سد معبر است و با توجه به ماده ۵۵ قانون شهرداری ها،   وظیفه شهرداری مقابله با پدیده با آن به عنوان سد معبر است.

‌ وی با بیان اینکه سالیان سال شهرداری‌ها خود را مجاز می‌دانستند تا با دست‌فروشی به عنوان سد معبر برخورد کنند، اظهار داشت: یکی از دستاوردهای مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون شهر تهران این بود که در نوع مواجهه مدیریت شهری با پدیده دستفروشی تفاوت ایجاد کرد.

‌عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در بحث دستفروشی سه رویکرد تقابل، چشم پوشی، ساماندهی وجود دارد، تاکید کرد: مدیریت شهری رویکرد ساماندهی، مبتنی بر حفظ کرامت و ایجاد عدالت فضایی در شهر در برخورد با دستفروشان را انتخاب کرده است.

‌سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه همه کلان شهرها به دلیل تمرکز سیاسی اقتصادی  به مکانی جذب برای مهاجر تبدیل شده‌اند، گفت: در حال حاضر تهران به مکان جاذب جمعیت  شده و افراد بسیاری برای اشتغال به این شهر مهاجرت می‌کنند؛ از آنجایی که بخشی این افراد کمتر وارد اقتصاد رسمی می‌شوند، دستفروشی به عنوان یکی از مصادیق اقتصاد غیررسمی مورد توجه آنان قرار می‌گیرد.

‌وی بر ضرورت تسریع در شناسایی دستفروشان تاکید کرد و افزود: ساماندهی دستفروشان باید یک امر مستمر باشد و نمی‌توان در مقطعی اقدام به ساماندهی کرد و سپس این موضوع را رها کرد.

‌عضو شورای اسلامی شهر تهران  تاکید کرد: با وجود تمام دشواری های اجرای مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون اما انتظار از شهرداری تهران این است که این مصوبه را زودتر اجرایی کند.

‌وی ادامه داد: ساماندهی دستفروشان در سه موضوع شناسنامه دار کردن دست فروشان، ساماندهی محل فعالیت دستفروشان و زمان و ساعات فعالیت پیگیری می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha