معاون وزیر: حدود نیمی از کارآموزان کشور، فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به لزوم توسعه روزافزون آموزش های مهارتی به ویژه بین دانشجویان گفت: حدود نیمیی از کارآموزان و مهارت آموزان در کشور را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند که نوعی موفقیت در این عرصه است.

علی اوسط هاشمی روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در صدد هستیم به صورت روزافزون، این رقم را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: هدف گذاری ما بر اساس توانمندسازی اقشار مختلف به ویژه جوانان بوده و در این مسیر، گام های موثر و درازمدت برمی داریم.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: هر کارگاهی که در کشور باشد، یک کارگاه آموزشی برای حوزه مهارتی است که باید تعداد آنها را روز به روز گسترش داد.

اوسط هاشمی گفت: ما به دنبال تغییر رویکرد در نظام آموزشی هستیم و باید این رویکرد به سمت مهارت آموزی بیشتر سوق یابد.

وی با اشاره به لزوم تجهیز مراکز آموزشی این سازمان، گفت: دستور کلی در این خصوص از رییس جمهوری گرفته شده تا از محل فروش سهام تمام مراکز آموزشی ما در کشور تجهیز شود.

علی اوسط هاشمی رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سفر ٢ روزه به آذربایجان‌غربی از آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای ارومیه مرکز استان و شهرستان پیرانشهر بازدید خواهد کرد. 

آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های موفق در ارائه آموزش‌های مهارتی در کشور به شمار می‌رود و سالانه افزون بر هفت میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در استان ارائه می‌شود. 

در حال حاضر بیش از ۶ هزار حرفه مهارتی در استان به مهارت‌آموزان، آموزش داده می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha