مردم با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای دشمنان را ناامید کنند

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: امروز مردم در تمام شئون کشور دخالت دارند و باید با حضور حداکثری خود در پای صندوق‌های رای دشمنان را ناامید کنند

آیت الله مصطفی علما که برای انداختن رای خود در صندوق شعبه مسجد جامع کرمانشاه حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران افزود: سیاست بالا و پایین دارد و امام و رهبری طوری برنامه ریزی کردند تا مردم در سرنوشت خودشان دخالت کنند.
وی اظهار داشت: این انتخابات برای دنیا پیام دارد آنها قبل از انتخابات لحن دیگری دارند اما بعد از انتخابات که سیل جمعیت رای دهنده را مشاهده می‌کنند از مواضع خود عقب نشینی می‌کنند.
امام جمعه کرمانشاه افزود: امام با دخالت دادن مردم در تعیین سرنوشت خودشان به آنها رشد داد و مردم هم باید به خاطر خودمان و کشور و خون شهدا در پای صندوق های رای حاضر شویم و نظر خود را اعلام کنیم.

مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ شهریور در ۲ حوزه انتخابیه کرمانشاه و اسلام‌آبادغرب و دالاهو برای انتخاب ۲ نماینده دیگر استان آغاز شد.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه تعداد شعب اخذ رای در این ۲ حوزه انتخابیه نسبت به دور نخست انتخابات کاهش پیدا نکرده است، گفت: در حوزه کرمانشاه ۶۰۰ شعبه و در حوزه اسلام آبادغرب و دالاهو ۱۸۳ شعبه جمع آوری آرا مردم را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با آرای ۶۶۱ هزار نفر از مردم استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه، دوم اسفند ۱۳۹۸ تکلیف ۶ کرسی از هشت کرسی نمایندگی استان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مشخص شد اما رقابت در ۲ حوزه و بر سر ۲ صندلی دیگر به مرحله دوم کشید.

در دور نخست عبدالرضا مصری و محمد رشیدی از حوزه انتخابیه کرمانشاه، آرش زره‌تن لهونی از حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی، علی رضایی از حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین، سید جواد حسینی کیا از سنقروکلیایی و شهریار حیدری از حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب راهی خانه ملت شدند.

اما رقابت سلمان محمدی‌بابازیدی و ابراهیم عزیزی برای یک کرسی باقی‌مانده در شهرستان کرمانشاه و مجتبی بخشی‌پور و نادر نادری در حوزه اسلام‌آباد غرب و دالاهو به دور دوم کشید.

ابتدا بنا بود که انتخابات دور دوم ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ برگزار شود اما شیوع ویروس کرونا همه چیز را به هم ریخت و این انتخابات را هم پنج ماه عقب انداخت و به ۲۱ شهریور موکول کرد.
زمان برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی ساعت هشت صبح تا ۱۸ روز جمعه ۲۱ شهریور اعلام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها