۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۲۷
کد خبرنگار: 2588
کد خبر: 84029500
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

توسعه فعالیت‌های پژوهشی دانش آموزی سرمایه‌گذاری برای آینده است

مراغه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه با اشاره به نقش پژوهشسراهای دانش‌آموزی در توسعه آموزشی گفت: توسعه فعالیت‌های پژوهشی و استارت آپ دانش‌آموزی، سرمایه‌گذاری برای آینده است

سیدعلی موسوی حسینی روز دوشنبه در جلسه هیئت امنای پژوهشسرای دانش آموزی مراغه افزود: براین اساس توجه ویژه به بهره گیری از ظرفیت پژوهشسرای دانش آموزی بیش از پیش ضروری است.

وی ادامه داد: کشف و پرورش استعدادهای ناب از سنین پایه حتی در مهدهای کودک و مدارس باید مورد توجه دستگاه تعلیم و تربیت و پژوهشسرای دانش آموزی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به بیکاری حدود ۱۸ درصدی در شهرستان مراغه، توسعه آموزش های پژوهش محور در بین دانش آموزان می تواند در درازمدت زمینه ساز رشد و بالندگی علمی و به دنبال آن توسعه و رونق اقتصادی شود.

وی افزود: ایجاد ارتباط موثر بین مراکز رشد دانشگاهی و پژوهشسرای دانش آموزی نیز زمینه ساز ارتباطی تاثیرگذار در زمینه های مختلف علمی و آموزشی است.

مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز با اشاره به فعالیت های آموزشی و پژوهشی پژوهشسرای دانش آموزی این شهرستان گفت: این مرکز هم اکنون به صورت هیئت امنایی، اداره می شود.

رضا آسیابی افزود: قبولی ۲۶ نفر از دانش آموزان مراغه ای در مرحله المپیاد نانو در سال تحصیلی گذشته و راهیابی به مرحله کشوری، نشان دهنده فعالیت های موثر این پژوهشسراست.

وی ادامه داد: همچنین جذب چهار هزار و ۹۰۰ نفر در فعالیت های این پژوهشرا و شرکت  فعال ۵۰۰ دانش آموز به صورت مستمر در این مرکز، بخشی از عملکرد این پژوهشسراست.

وی اضافه کرد: هم اکنون در این پژوهشسرا، انجمن های مختلفی چون سلول های بنیادی، نانو فناوری، کدنویسی و کامپیوتر، زیست فناوری و نجوم فعال هستند.

وی افزود: کمبود فضا و اعتبارات برای توسعه پژوهشسرای دانش آموزی از جمله مشکلات این مرکز بوده که با همراهی و همکاری برون بخشی می تواند مرتفع شود.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha