۱۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۲۹
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 84025435
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۶ هزار تعاونی در آذربایجان‌غربی وجود دارد

۱۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۲۹
کد خبر: 84025435
بیش از ۶ هزار تعاونی در آذربایجان‌غربی وجود دارد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: ۶ هزار و ١٢۶ تعاونی در این استان وجود دارد و که می‌تواند برای ٨۴ هزار نفر اشتغال‌زایی داشته باشد.

محمدرضا آمیان روز پنجشنبه در حاشیه همایش تجلیل از تعاونی‌های برتر آذربایجان‌غربی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر از مجموع تعاونی‌های استان تنها هزار و ۷۷۴ تعاونی فعال است. 

وی ادامه داد: این تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف از جمله تعاونی‌های مسکن، خدمات، صنعتی، کشاورزی، معدنی، دانش بنیان و مصرف در حال فعالیت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی با بیان این که در حال حاضر ٢٨ هزار نفر در تعاونی‌های استان مشغول به کار هستند افزود: این تعاونی‌ها از تسهیلات مختلف رفع موانع تولید، بانک توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و تسهیلات اشتغال فراگیر و پایدار بهره‌مند هستند. 

وی افزود: امروز در این مراسم، ١١ تعاونی استانی به عنوان تعاونی نمونه انتخاب شده و مورد تجلیل قرار گرفتند. 

کار تشکیل و ثبت تعاونی‌ها از طریق سامانه تنها به‌صورت خدمات الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه متقاضی به ادارات صورت می‌گیرد؛ بعد از تایید مدارک در سامانه، موافقت‌نامه تشکیل تعاونی، اساسنامه و سایر مکاتبات و مجوزهای مورد نیاز برای تشکیل تعاونی به صورت خودکار صادر می‌شود.

تعاونی از مهمترین بخش های اقتصادی در کشور است که باید ۲۵ درصد سهم اقتصادی کشور را به خود اختصاص بدهد که البته در حال حاضر این سهم بسیار کمتر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha