ثبات مدیریتی دانشگاه‌ها در دولت روحانی در بلندمدت اثر خود را نشان می‌دهد

تهران-ایرنا- رییس دانشگاه تهران با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید شاهد ثبات مدیریتی در دانشگاه‌ها بودیم، گفت: سیاست‌های کلی دولت در حوزه آموزش عالی بلند مدت است و چند دوره بعد اثر خود را نشان می‌دهد.

محمود نیلی احمد آبادی روز پنجشنبه در بیست و هشتمین اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور در دانشگاه صنعتی شریف، گفت: ما تجربه آموزش مجازی در ترم قبل را داشته ایم و امیدواریم ترم جدید تحصیلی را با تجربه بیشتری برگزار کنیم.  

رییس دانشگاه تهران افزود: این نظام پایدار مدیریتی در سطح دانشگاه ها و معاونان باعث شد دانشگاه‌ها با خرد جمعی، سیاست‌های مناسبی اتخاذ کنند و با همفکری مشکلات را به حداقل رساندند و سیاست‌های آینده را پایه گذاری کنند. سیاست‌های کلی دولت در حوزه آموزش عالی بلند مدت است و چند دوره بعد اثر خود را نشان می‌دهد.

نیلی تصریح کرد: این تجربه بدست آمده مدون شده و در اختیار آیندگان قرار می‌گیرد. دانشگاه‌ها در این دوره  در زمره دانشگاه‌های نسل سه و چهار قرار گرفتند و کشور اثر آن را در بلند مدت خواهد دید.  

وی تصریح کرد: نیاز است دانشگاه‌ها در شرایط شیوع ویروس کرونا آمادگی کامل داشته باشند چون هر لحظه ممکن است به دلیل ویروس کرونا اتفاقی بیفتد و شرایط دانشگاه تغییر کند اگر چه سیستم مجازی همواره در کنار ما خواهد بود.

نیلی با بیان اینکه دانشگاه‌ها نیازمند بودجه هستند، ادامه داد: تصور می شد به دلیل مجازی شدن کلاس‌ها هزینه‌های کمتر شود اما این کاهش هزینه‌ها فقط در تغذیه اتفاق افتاد. همچنین همه دانشگاه‌ها برای مهیا کردن زیرساخت‌های اینترنتی برگزاری کلاس‌ها هزینه زیادی را پرداخت کردند.

رییس دانشگاه تهران با بیان اینکه زنگ آغاز به کار دانشگاه‌ها با حضور رییس‌جمهوری و به شکل مجازی خواهد بود، گفت: پانزدهم شهریورماه زمان بازگشایی دانشگاه‌ها اعلام شده و شروع سال تحصیلی در چند مرحله است و ورود دانشجویان دکتری در یک مرحله خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha