مدیر آموزش و پرورش: ۴۵ درصد فراگیران سمیرم از اینترنت بی‌بهره هستند

اصفهان- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش سمیرم گفت: ۴۵ درصد فراگیران این شهرستان از امکانات موبایلی و اینترنتی بی بهره‌اند که این مهم بویژه در مدارس ابتدایی بیشتر مشهود است.

 به گزارش ایرنا، محمد نادری روز سه‌شنبه در جلسه شورای منطقه‌ای آموزش و پرورش در این نهاد بر استفاده از ظرفیت خیران و نیکوکاران در مباحث آموزشی تاکید کرد.

وی افزود: خانواده‌های زیادی هستند که از داشتن تلفن همراه و دستگاه دیجیتال تلویزیون برای حضور در کلاس‌ها به شکل مجازی و موبایلی بی‌بهره‌اند.

وی با تقدیر از نیکوکارانی که با همکاری فروشندگان تلفن همراه طرح اقساطی خرید گوشی را اجرایی کرده‌اند ابراز امیدواری کرد؛ این روش خوب تا بهره‌مندی همه فراگیران از امکانات آموزش به شیوه اینترنتی و مجازی ادامه یابد.

معاون آموزش و نوآوری مدیریت آموزش و پرورش سمیرم گفت:راهبران آموزشی کار تعلیم و تربیت در دورافتاده‌ترین نقاط این شهرستان را پوشش خواهند داد.

تیمور رحمانی بیان کرد:فرهنگیان و معلمانی که در این طرح مشارکت دارند با رفتن به مناطق دوردست و بدون اینترنت، ادامه تحصیل برای فراگیران این نقاط را فراهم می‌کنند.

وی سمیرم را منطقه‌ای با وسعت، پراکندگی و تعدد روستایی و عشایری زیاد دانست و افزود: هر چند زیرساخت‌های مخابراتی خوبی در شهرستان در طول سال‌های گذشته ایجاد شده اما به علت کوهستانی بودن این خطه ممکن است برخی مناطق آنتن‌دهی تلفن همراه یا اینترنت پرسرعت مقدور نباشد.

معاون آموزش و پرورش سمیرم با بیان اینکه تجهیزات مورد نیاز اینترنت دانش‌آموزان در ۴۰ مدرسه در ۲ ماه گذشته تامین شد، تصریح کرد: هوشمندسازی ۲۴ مدرسه از این بین به‌طور کامل انجام شده است.

رحمانی ادامه داد: با این وجود راهبران‌آموزشی با تهیه جزوه های تحصیلی و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این شرایط کرونایی عازم مناطقی خواهند شد که دسترسی به اینترنت و یا سیستم‌های دیجیتال تلویزیون مهیا نیست.

وی به آمادگی مدیریت آموزش و پرورش سمیرم برای شروع سال تحصیلی در هر شرایطی اشاره کرد و گفت: برای هر سه وضعیت سفید، زرد و قرمز پیش بینی‌های لازم انجام شده است.

به گفته رحمانی، همچنان بر تشکیل کلاس‌های اول ابتدایی به شکل حضوری تاکید داریم و با موافقت ستاد مدیریت کرونا کلاس‌های این مقطع را با رعایت دستورالعمل‌های اعلام شده وزارت بهداشت و درمان برگزار می‌کنیم.

 معاون آموزش و نوآوری مدیریت آموزش و پرورش سمیرم درباره ارائه آموزش به دانش آموزان جامعه عشایری اظهارداشت: عشایر در این فصل به قشلاق و استان‌های گرمسیر کوچ می کنند و بعید به نظر می‌رسد دانش‌آموزی در این زمان در سمیرم باشد.

وی تصریح کرد: عشایری که دارای دانش‌آموز هستند در زمان کوچ خانواده خود را به قشلاق می‌فرستند و اگر خودشان باغ یا کشاورزی داشته باشند بعد از برداشت یا برچیدن محصول سیب به خانواده خود در گرمسیر ملحق می‌شوند.

شهرستان سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان دارای ۱۶۹ مدرسه، نزدیک به ۱۰ هزار دانش‌آموز، یکهزار و ۲۲۰ آموزگار و فعال فرهنگی و ۸۰۰ بازنشسته نظام تعلیم و تربیت است.

این شهرستان دارای ۱۵۰ روستا و آبادی، ۶ شهر و چهار بخش مرکزی، پادنا، وردشت و پادنای بزرگ و همچنین حدود چهار هزار خانوار عشایری است که در فصل بهار به این خطه ییلاقی کوچ می کنند و در اواخر تابستان و فصل پاییز عازم گرمسیر می‌شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha