۳۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۳۰
کد خبرنگار: 1375
کد خبر: 84234444
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۸۳۲ دانش‌آموز سمیرمی از داشتن موبایل و حتی تلویزیون بی‌بهره‌اند

اصفهان- ایرنا- رییس اداره آموزش و پرورش سمیرم گفت: ۸۳۲ دانش‌آموز این شهرستان از داشتن گوشی هوشمند، تبلت و حتی تلویزیون بی‌بهره‌اند.

به گزارش ایرنا، محمد نادری سمیرمی روز پنجشنبه در جلسه شورای منطقه‌ای آموزش و پرورش در مدرسه رودکی اظهار داشت: بخشی از کمبودهای آموزش‌های مجازی این شهرستان در ماه‌های گذشته تامین شده است اما هنوز شماری از فراگیران سمیرمی از این امکانات برخوردار نیستند.

وی با اشاره به کمک خیران، معلمان و همکاری خوب کمیته امداد امام در این پیوند، از افراد نیکوکار و سازمان‌های مردم نهاد خواست تا برای کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت همت کنند تا شرایط آموزشی  فراگیران نیازمند نیز فراهم شود.

رییس آموزش و پرورش سمیرم با ارائه آماری از استفاده دانش‌آموزان این شهرستان از آموزش‌های نوین تصریح کرد: در طول سال تحصیلی جاری ۷۹۲ نفر از شبکه‌های رسانه ملی استفاده کردند و به ۳۶۴ دانش‌آموز در مناطق دوردست، بسته‌های آموزشی هفتگی ارائه شد.

به گفته نادری، ۲ هزار و ۶۷۰ مُحصل سمیرمی، گوشی و تبلیت هوشمند دارند و پنج هزار و ۸۵۰ نفر نیز آموزش‌ لازم را از "شبکه شاد" دریافت کرده‌اند.

وی یادآور شد: در همین مدت ۵۴ دستگاه تبلت توسط آموزش و پرورش و ۵۰ دستگاه دیگر نیز توسط کمیته امداد تهیه شده و در اختیار خانواده‌های نیازمند دارای دانش‌آموز قرار گرفته است.

رییس نهاد تعلیم و تربیت سمیرم به برگزاری کلاس‌ها به شکل محدود و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: این شهرستان بیشترین تعداد مدارس چندپایه کشور و بیشترین تعداد مدارس شبانه‌روزی وچند زبانه استان اصفهان را دارد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش سمیرم نیز در این نشست اظهار داشت: ۷۵ کانون "یاریگران زندگی" برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس دارای ۵۰ دانش‌آموز به بالا تشکیل شده که فعالیت‌های خوبی داشته‌اند.

حبیب‌الله قاسمی افزود: یکی از این آسیب‌ها، ترک تحصیل برخی از فراگیران بویژه در مقاطع اول و دوم ابتدایی است و حدود ۵۰ درصد از موارد ترک تحصیل در این شهرستان در پایه اول دبستان رُخ داده است.

وی دلیل اصلی ترک تحصیل این فراگیران را کوچ از ییلاق به قشلاق و بالعکس در بین خانوارهای عشایر و همچنین مشکلات مالی و خانوادگی اعلام کرد.

معاون آموزش و پرورش سمیرم، نبود دبیرستان نمونه را یک معضل آموزشی در این شهرستان عنوان کرد و گفت: شمار زیادی از دانش‌آموزان نُخبه و برتر این شهرستان برای تحصیل در این مراکز، به سایر شهرها و مرکز استان مهاجرت می‌کنند.

نماینده مدیران مدارس متوسطه در شورای منطقه‌ای سمیرم نیز اظهار داشت: حضور فراگیران سمیرمی در فضای مجازی کمتر از ۲۰ درصد برآورد شده است.

علی‌داد اسدی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد این فراگیران، نوجوانان کار هستند، تصریح کرد: این تعداد به ظاهر دانش‌آموزند اما در کلاس‌های مجازی و  کلاس‌های مدرسه حاضر نشده‌اند.

فرماندار سمیرم نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: باید موضوع ترک تحصیل و شبه ترک تحصیل نوجوانان کار در جلسه ویژه‌ای که بزودی تشکیل خواهد شد، بررسی شود.

محمدرضا عسگریان تاکید کرد: هرچند کرونا شرایط بسیار سختی برای نظام تعلیم و تربیت ایجاد کرده است اما پدیده‌هایی مانند ترک تحصیل یا مشکلات اقتصادی باید با همراهی بین بخشی همه نهادهای مربوطه بررسی و حل و فصل شود.

به گزارش ایرنا، کسب عنوان برتر شورای منطقه‌ای آموزش و پرورش و داشتن بیشترین نفرات قبولی در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی سطح استان از سوی این شهرستان و همچنین ابتلای ۱۴محصل سمیرمی از ابتدای بهمن تا به امروز به ویروس کرونا از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

شهرستان سمیرم دارای ۱۶۹ باب مدرسه، ۱۰ هزار و ۵۰۸ دانش‌آموز، یک‌هزار و ۲۲۰ آموزگار و فعال فرهنگی  است.

این شهرستان با ۹۰ هزار جمعیت عشایری و ثابت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha