۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۳۷
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84023075
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۵درصد کودهای مصرفی کشاورزی تولید داخلی است

۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۳۷
کد خبر: 84023075
۸۵درصد کودهای مصرفی کشاورزی تولید داخلی است

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل دفتر وزارتی جهاد کشاورزی گفت: ۱۵ درصد کودهای مصرفی کشاورزی در کشور وارداتی است و ۸۵ درصد کودهای مصرفی کشاورزی در کشور که تولید داخل است با قیمت‌های سال قبل در اختیار بهره‌برداران قرار می‌گیرد.

سعید سعادت بروحنی روز سه‌شنبه در حاشیه آیین معارفه رییس جدید جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به برخی مطالب نادرست در خصوص افزایش چهار یا پنج برابر قیمت کودهای شیمیایی افزود: سالانه سه  میلیون تن کود شیمیایی در کشور مصرف می‌شود و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن از این میزان کودهای ازته است که بخش عمده آن را کود اوره تشکیل می‌دهد و ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تن نیز کودهای سوپرفسفات ساده است که در داخل تولید می‌شود و با قیمت سال قبل در اختیار بهره برداران قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: ۴۰۰ هزار تن کود مصرفی معادل ۱۵ درصد کود مصرفی وارداتی است که با تغییر تخصیص ارز از رسمی به نیمایی با افزایش قیمت مواجه شده است.

سعادت بروجنی گفت: این کودها که شامل افزایش قیمت شده اند سوپرفسفات تریبل، سوپرپتاسیم و کلروپتاسیم هستند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی به وضعیت تحریم کشور و نقش آن بر تامین نهاهای دامی و همچین شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: حوزه جهادکشاورزی نیز در این وضعیت با مشکلاتی مواجه شده است.

وی به تامین نهادهای تولید از جمله خوراک دام و طیور و نهادهای بخش زراعت و باغبانی اشاره کرد گفت:در بخش نهادهای دام  و طیور تمام تلاش وزارت جهادکشاورزی تامین این نهادهاست.

وی با تاکید بر اینکه قیمت مرغ و گوشت متاثر از شاخصه‌های مختلف از جمله نهاده و خوراک دام و طیور است، گفت: تمام تلاش دولت و وزرات جهاد کشاورزی  قیمت‌گذاری صحیح است.

به گزارش ایرنا، در این آیین از زحمات پنج ساله ذبیح‌الله غریب رییس سابق سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری قدردانی و عطاءالله ابراهیمی به ‌عنوان رییس جدید این سازمان معرفی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha