۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۴۲
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 84021337
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احداث پلاژ شنا آرزوی دیرینه بانوان گناوه

۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۴۲
کد خبر: 84021337
احداث پلاژ شنا آرزوی دیرینه بانوان گناوه

گناوه - ایرنا - احداث پلاژ شنا برای بانوان گناوه از آرزوها و مطالبه‌های دیرینه این قشر در این شهر ساحلی و گردشگرپذیر است که تاکنون محقق نشده‌است.

به گزارش ایرنا، ساحل ماسه‌ای زیبای این شهر بدلیل دارابودن ویژگی‌های مناسب در مقایسه با دیگر سواحل به یک نقطه گردشگرپذیر در استان بوشهر و جنوب کشور تبدیل شده‌است که علاوه بر مردم منطقه، مسافران و گردشگران زیادی این مکان را برای تفرجگاه خود از جمله شنا انتخاب می‌کنند.

ساحل و دریا نعمت و موهبتی خدادای است که علاوه بر مزایای اقتصادی برای ساحل نشینان، محیطی برای تفریح سالم از جمله پیاده روی، ورزش ساحلی و شنا کردن است و  همه اقشار از آن باید به بهترین نحو ممکن بهره ببرند.

شناکردن نوعی فعالیت جسمی است که برای همه افراد در هر سنی و جنسیتی بویژه در آب شور دریا فواید متعددی از جمله درمان بیماری بوستی و عضلانی بنا به توصیه پزشکان دارد.

بهره بردن از ساحل گناوه برای بانوانی که آب درمانی برای آنان خیلی ضروری و مهم است بخوبی امکان پذیر نیست، به گونه‌ای که با اضطراب و دلهره  باید یک نقطه‌ای خلوت را انتخاب کنند و  یا به نقطه‌ای بروند که از لحاظ مسایل شرعی در دید نامحرم قرار نگیرند.

عمده بانوان این شهرستان برخلاف مردان استفاده از  ساحل برای آنان تنها در حد گذر و قدم زدن است و امکان اینکه بتوانند از این ظرفیت بویژه برای  شنا کردن و یا بازی‌های ورزشی ساحلی  و آب درمانی بدون دغدغه استفاده کنند با مشکلات و محدودیت هایی مواجه هستند.

توجه و اهتمام رعایت مسایل شرعی و دینی و وجود مردان در تمامی نقاط  ساحل از عمده دلایل و مشکلات گریبانگیر بانوان برای شنا کردن در دریای این بندر است.

اگر چه بعضی از بانوان برای شناکردن بناچار با خانواده خود نقطه‌ای از ساحل را که خلوت باشد انتخاب می‌کنند اما آنان بدلیل نبود امکان استفاده از لباس‌های مخصوص و آشنانبودن با فن شنا  هر لحظه ممکن است دچار مشکل و حتی غرق شوند.

وجود برخی مردان با پوشش نامناسب و بی حجاب در هنگام ورود به دریا مشکلی بر مشکلات بانوان برای تفریح سالم در ساحل و شنا کردن در دریا در فصل تابستان افزوده است و این روند علاوه بر گله‌مندی شدید آنان باعث شده تا دیگر پا به ساحل نگذارند.

درحالی که مسئولان استانی و شهرستانی همواره بر نیاز احداث پلاژ برای بانوان تاکید داشته‌اند، این قشر انتظار دارند وعده آنان هر چه زودتر محقق شود.                                                                                    

اگرچه  مسئولان مرتبط شهرستان، پیگیری‌های فراوانی برای احداث پلاژ در ساحل این بندر انجام دادند اما برای عملیاتی شدن آن یکسری مشکلات و تنگناهایی از جمله نبود مکان مناسب با رعایت مسایل شرعی وجود داشته است.
رئیس شورای اسلامی شهرستان گناوه در ارتباط با آخرین روند مراحل احداث پلاژ بانوان گفت:  تمامی اعضا بویژه بانوان عضو شورا، احداث پلاژ بانوان را دغدغه خود دانسته‌اند و در محقق شدن آن بجد تلاش می‌کنند.

فاطمه اسماعیلی افزود: باوجود آماده شدن طرح جامع  و کامل پلاژ بانوان برای اجرا و جانمایی چندین نقطه از نوار ساحلی شهر، بنا به دلایلی تائید نشده و  امکان عملیاتی شدن آن  میسر نیست.

مسئول بهداشت محیط، بانوان و امور سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر گناوه بیان کرد: پلاژ بانوان باید در نقطه‌ای از ساحل این بندر ایجاد شود که اشرافی بر آن توسط عموم از جمله مردان وجود نداشته باشد، مسایل شرعی  مورد توجه قرار گیرد و نکات ایمنی در قبال حوادث رعایت شود.

وی گفت: برای برآوردن شدن خواسته دیرینه بانوان، طرحی  برای لحاظ در بخشی از  مجموعه دهکده گردشگری ساحلی این شهر پیشنهاد شده‌است.

اسماعیلی  بیان کرد: در این طرح پیشنهاد شده یک سازه کشتی به گل نشسته در این مجموعه برای ورود بانوان به دریا طراحی و ایجاد شود که امیدوارم مورد تائید قرار گیرد و محقق شود.

یادداشت: مسئول ایرنا دفتر گناوه

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha