فراهم شدن زمینه تولید پارچه ماسک در خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- مسوول کمیته اقتصادی تامین، تولید و توزیع ستاد مقابله با کرونا در خراسان شمالی گفت: سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای تولید پارچه ماسک پزشکی در این استان، اعلام آمادگی کرده و درخواست وی در این کمیته پذیرفته شده است.  

محمدرضا موفق روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در صورت نهایی شدن این طرح، این نخستین واحد تولید پارچه ویژه تولید ماسک خواهد بود که در استان راه‌اندازی می شود.

وی با اشاره به فعالیت سه واحد تولیدی، برای تولید ماسک پزشکی در استان گفت: اکنون میزان تولید ماسک از ۴۰ هزار عدد روزانه در ماه های ابتدایی سال، به ۱۰۰ هزار عدد ماسک در روز رسیده است.

موفق خاطرنشان کرد: یک سرمایه گذار بخش خصوصی، برای راه اندازی واحد تولید ماسک پزشکی در استان اعلام آمادگی کرده است که ظرفیت آن، روزانه ۱۰ تا ۲۰ هزار عدد در روز است.

مسوول کمیته اقتصادی تامین، تولید و توزیع ستاد مقابله با کرونا در خراسان شمالی درباره قیمت ماسک در استان گفت: قیمت مصوب این محصول، ۱۳ هزار ریال در هر عدد است.

موفق اظهار داشت: پیش از این، پایین بودن قیمت ماسک سبب شده بود تا تولید آن در استان کاهش یابد، زیرا تولیدکنندگان اعلام کردند تولید این محصول به لحاظ اقتصادی، مقرون به صرفه نیست، از این رو قیمت این کالا تا حدی افزایش یافت.

مسوول کمیته اقتصادی تامین، تولید و توزیع ستاد مقابله با کرونا در خراسان شمالی گفت: در استان، حدود ۱۵۰ هزار عدد ماسک تولید شده در کارگاه ها و واحدهای صنفی، با مشکل بازار روبه رو بود که توزیع آن انجام و به بازار عرضه شد.  

وی درباره تولید محلول ضدعفونی کننده دست نیز گفت: واحد الکل آساک فاروج با ظرفیت تولید بیش از ۳۰۰ هزار لیتر الکل در سال فعال است و در استان مشکلی برای تامین این محصول وجود ندارد.

مسوول کمیته اقتصادی تامین، تولید و توزیع ستاد مقابله با کرونا در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این استان در تامین دستکش یکبار مصرف هم مشکلی ندارد و اکنون بازار استان در تامین اقلام بهداشتی وضعیت مناسبی دارد.

استان خراسان شمالی که از اوایل مردادماه وارد وضعیت قرمز همه گیری کرونا شده، هنوز نتوانسته است از این شرایط رهایی یابد.

۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha