خراسان شمالی عرضه ماسک ۹۰۰ تومانی را کلید زد

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: برای نخستین بار در کشور، توزیع و عرضه ماسک ۹ هزار ریالی، یعنی چهار هزار ریال کمتر از نرخ مصوب آن، از روز شنبه در این استان آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا محمدعلی شجاعی چهارشنبه‌شب در کارگروه تنظیم بازار استان اظهار داشت: بر این اساس روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار عدد ماسک در مراکز عرضه استان از جمله داروخانه ها، فروشگاه های لوازم بهداشتی،  هایپرمارکت ها و مراکز سلامت توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اجباری شدن استفاده از ماسک برای همه شهروندان، افزود: به همین دلیل باید شرایط را برای دسترسی راحت تر محروم ترین اقشار جامعه به این کالا فراهم کرد و با وجودی که قیمت ماسک در کشور ۱۳ هزار ریال تعیین شده، استان خراسان شمالی این کالا را با قیمتی پایین تر از آنچه در دیگر نقاط کشور عرضه می شود، در اختیار مردم قرار می دهد.

استاندار خراسان شمالی این اقدام را برای رعایت حال مردم و نیز تشویق آنان به استفاده از ماسک عنوان کرد و گفت: از تمامی مراکز عرضه در استان خواسته شده تا بیرون و داخل جایگاه فروش بنری نصب کرده و قیمت مصوب استانی ۹ هزار ریالی ماسک را به اطلاع عموم برسانند.

شجاعی اظهار داشت: اکنون ظرفیت تولید ماسک در واحدهای تولیدی استان به روزانه ۴۰۰ تا ۴۹۰ هزار عدد رسیده که ۵۰ درصد بیش از نیاز استان است.

وی از مردم خواست تا با خیالی آسوده از این ماسک ها استفاده کنند و افزود: تنها با هدف کمک به مردم از واحدهای تولیدی خواسته ایم تا با تولید انبوه و قیمت مناسب، ماسک مورد نیاز شهروندان استان را تامین کنند و مازاد نیاز استان را در دیگر استانها به فروش برسانند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی اظهار داشت: تمامی واحدهای تولید ماسک در استان موظفند نیاز روزانه ۱۵۰ هزار عدد ماسک را تامین کرده و سپس برای تولیدات مازاد خود بازاریابی کنند و به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که ماسک مورد نیاز مردم از استان خارج شود.

شجاعی تاکید کرد: علیرغم حمایت جدی از تولید کنندگان این بخش، از واحدهایی که در زمینه تولید و عرضه این کالای بهداشتی مرتکب تخلف شوند، نخواهیم گذشت.

رضا فیروزه، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: اکنون یک میلیون عدد ماسک تولیدی انبار شده در واحدهای تولیدی استان وجود دارد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی از ابتدای مردادماه امسال گرفتار وضعیت قرمز کرونایی شده که این وضعیت همچنان پایدار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha