۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۰۲
کد خبر: 83910207
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سهم بزرگ همدان در نمایشگاه نقاشی‌های کوچک

۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۰۲
کد خبر: 83910207
سهم بزرگ همدان در نمایشگاه نقاشی‌های کوچک

همدان- ایرنا- رییس انجمن هنرهای تجسمی همدان از برپایی نمایشگاه نقاشی‌های کوچک خبر داد و گفت: ۹۹ اثر از هنرمندان کشور در این رویداد به نمایش درمی‌آید که همدان با ۱۰ نقاشی سهم بزرگی در این رویداد هنری و فرهنگی دارد.

سعید دولتی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این نمایشگاه ۹۹ اثر به عنوان نماد سال جاری از هنرمندان سراسر کشور گردآوری شده و در تمام شهرهای هنردوست به نمایش در می‌آید.  

وی اضافه کرد: نقاشی‌ها در ابعاد کوچک هستند تا حمل و نقل آن‌ها برای نمایشگاه گردان آسان و مقرون به صرفه باشد به طوری که از اندازه برگه A۳ بزرگتر نیستند. 

رییس انجمن هنرهای تجسمی همدان با اشاره به اینکه موضوع و تکنیک نقاشی آزاد است گفت: محدودیتی در این زمینه اعمال نشده و از همه سلیقه‌ها و ایده‌ها پذیرای آثار هنرمندان بودیم که همدانی‌ها با اثر بیشترین سهم را در این نمایشگاه دارند. 

نمایشگاه‌گردان این رویداد خاطرنشان کرد: نقاشی‌های کوچک در شهریور و یا مهر سال جاری در یکی از گالری‌های تهران و سپس در همدان به نمایش در می‌آید و پس از آن مهمان مناطق دیگر کشور می‌شود.  

دولتی افزود: با توجه به محدودیت سفر برای هموطنان و بازدید از نمایشگاه به دلیل بیماری کرونا نمایشگاه نقاشی‌های کوچک به دیدن مردم می‌رود تا سهمی در زیباتر کردن لحظه‌های زندگی آنان داشته باشد. 

در حدود ۲۰۰ نقاش در همدان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۱۰ نفر به صورت حرفه‌ای به این هنر مشغول هستند. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha