نقاشان آسیب‌دیده از کرونا نیازمند حمایت مسوولان هستند

همدان- ایرنا- رییس انجمن هنرهای تجسمی همدان با اشاره به تاثیر بیماری کرونا بر اقتصاد هنر گفت: نقاشان استان با مشکلات مالی عدیده‌ای مواجه هستند که برای ادامه فعالیت نیازمند پشتیبانی و حمایت ویژه مسوولان هستند.

سعید دولتی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هنرمندان همواره در سخت­‌ترین شرایط و تاریک‌­ترین روزها به دنبال باز کردن روزنه­‌های جدید و برافروختن روشنایی­‌ها هستند اما وضعیتی که بیماری کرونا ایجاد کرده همه را شگفت زده و ناتوان کرده است.  

این مدرس نقاشی تاکید کرد: کرونا بحران مالی‌ شدیدی را برای هنر ایجاد کرده تا جایی که نقاشان همدانی دیگر هیچ روزنه امیدی به سوی افق‌های تازه نمی‌یابند.  

وی خاطرنشان کرد: ریشه‌های هنر در سالهای گذشته در استان همدان ضعیف بود اما کرونا این مشکل را بیشتر کرد و هنرمندان به ویژه صاحبان آموزشگاه‌های هنری را تا آستانه ورشکستگی و تعطیلی برده است.  

دولتی با بیان اینکه برای پرورش و آموزش یک هنرجو وقت و هزینه‌های زیادی صرف می‌شود تا به درجه مهارت و هنرمندی می‌رسد افزود: به دلیل بازار کمرنگ هنر، بسیاری از هنرمندان این کار را رها کرده و در گوشه و کنار بازار فروشنده شده‌اند. 

رییس انجمن هنرهای تجسمی همدان گفت: جوانان علاقه مند به هنر در این استان فراوان هستند اما بعد از دانش آموختگی وقتی به نتیجه نمی‌رسند دلسرد شده و آرام آرام از هنر دور می‌شوند. 

این نقاش همدانی برگزاری کلوپ‌های هنری و نمایشگاه‌های نقاشی متنوع و متعدد در طول سال و استقبال مردم از آثار هنری را برای زنده ماندن هنر در این دیار موثر دانست و خواستار توجه متولیان به این موضوع مهم شد. 

دولتی از مسوولان خواست در شرایط کنونی که بیماری کرونا هنرمندان را تحت فشار مالی قرار داده پشتیبانی و حمایت بیشتری در قالب های مختلف از قشر هنرمندان داشته باشند. 

استان همدان ۲۰۰ هنرمند نقاش دارد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha