۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 914
کد خبر: 83908140
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صدور پنج مجوز اقامتگاه بومگردی در آذربایجان‌شرقی

۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۲۶
کد خبر: 83908140
صدور پنج مجوز اقامتگاه بومگردی در آذربایجان‌شرقی

تبریز - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از صدور پنج مجوز اقامتگاه بومگردی در استان خبر داد و گفت: توسعه صنعت گردشگری در قالب گسترش روستاهای مستعد برای بومگردی یکی از برنامه‌های اولویت‌دار میراث فرهنگی استان است.

احمد حمزه زاده روز شنبه در جلسه کمیته طبیعت‌گردی استان با اشاره به اهمیت توسعه بوم گردی، افزود: توسعه بومگردی می‌تواند با معرفی گسترده به یکی از منابع مهم درآمدی و افزایش قدرت اقتصادی منطقه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی دارای ۵۲ روستای هدف گردشگری است، اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه و جاذبه‌های گردشگری طبیعی استان یکی از مطالبه‌های مهم گردشگران در حوزه گردشگری طبیعی است که در این راستا توسعه بومگردی در اولویت این اداره کل قرار گرفته است.

حمزه زاده گفت: بر همین اساس مجوزهای یاد شده بومگردی در شهرستان‌های بستان‌آباد، کلیبر و خداآفرین صادر شد.

وی گفت: با صدور پنج مجوز جدید اقامتگاه بومگردی، مجموع مجوزهای صادر شده از ابتدای سال جاری به تعداد ۲۱۸ اقامتگاه در استان رسید که با آغاز فعالیت آنها، فرصت زندگی به سبک روستایی برای گردشگران فراهم خواهد شد.

مجوز فعالیت یک دفتر خدمات مسافری در تبریز لغو شد

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: مجوز فعالیت یک دفتر خدمات مسافری با عنوان "یاس و نیلو" لغو شد.

علیرضا بایرام زاده روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تداوم رسیدگی به مسائل و مشکلات دفاتر خدمات گردشگری، اظهار داشت: پیرو جلسات کمیسیون فنی نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان در راستای رفع مسائل و مشکلات دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، موانع و مسائل جدید طرح ‌شده توسط دفاتر خدمات مسافرتی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: طی این جلسه وضعیت پرونده تعداد پنج دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری بررسی و تعیین تکلیف شد.

بایرام زاده گفت: به دنبال بررسی‌های انجام‌ شده در این جلسه، با تعطیلی تعداد سه دفتر خدمات مسافرتی موافقت و همچنین مجوز فعالیت دفتر خدمات مسافرتی "یاس و نیلو" لغو شد.

بایرام زاده ادامه داد: در این راستا فعالیت یکی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در تبریز به دلیل تخلفات آیین‌نامه‌ای دفاتر به مدت سه ماه تعلیق شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha