۱۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 83893512
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پنج زن نامزد معاونت بایدن چه کسانی هستند؟

۱۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۲۹
کد خبر: 83893512
پنج زن نامزد معاونت بایدن چه کسانی هستند؟

تهران - ایرنا - جو بایدن معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا و نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ متعهد شده یک زن را به عنوان معاون خود در صورت پیروزی در این دوره معرفی کند.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای آمریکایی هیل، تصمیم مهم بایدن  درباره این که چه کسی معاون او خواهد بود در روزهای آتی اعلام خواهد شد.

یک منبع نزدیک به روند گزینش معاون بایدن گفته است که در حالی که انتظار می رود این هفته نامزد بایدن معرفی شود اما احتمالا این رویداد تا هفته دوم آگوست (۲۴ مرداد به بعد) طول خواهد کشید.

 در زیر فهرستی از نامزدهای احتمالی مورد نظر بایدن معرفی می شوند:

کامالا هریس

این سناتور کالیفرنیا به عنوان گزینه اول معاونت بایدن قلمداد می شود. او اولین زن سیاه پوست و اولین زن آمریکایی هندی تبار خواهد بود که چنین پستی را کسب می کند. تصمیم بایدن در انتخاب او تاریخی خواهد بود.

بیشتر دموکرات ها او را گزینه ای امن می دانند؛ او فردی است که می تواند خود را برای تصدی کرسی ریاست جمهوری نیز آماده کند و مطالبه دموکراتها برای ارائه گزینه های متنوع حزبی را تامین می کند.

با این حال ممکن است بایدن به دلایل زیر او را انتخاب نکند:

او و بایدن در مراحل اولیه مناظره دموکرات ها در تابستان گذشته با هم مشاجراتی داشتند و برای از نزدیکان بایدن ممکن است همچنان این کینه را نسبت به او داشته باشند. همچنین هفته گذشته گزارش شد که سناتور کریس دود که بخشی از کمیته تحقیقات نامزدهای ریاست جمهوری بایدن است از پاسخ هریس وقتی از او پرسیده بود که چرا در مناظره از بایدن انتقاد کرده، شوکه شده است.

الیزابت وارِن

بایدن با این سناتور ایالت ماساچوست بارها در ماه های اخیر صحبت کرده است زیرا قصد داشته درباره دیدگاه های سیاسی او به یک جمع بندی برسد.

بایدن برای مثال از وارن درباره طرح های اقتصادی که در هفته های گذشته به عنوان بخشی از کمپین انتخاباتی اش رونمایی کرده، نظر خواسته است. اما وارن با لحنی نامطمئن تنها اعلام کرده که به دنبال پست معاونت است.

وقتی مجری شبکه خبری ام اس ان بی سی از او در این باره سوال کرد آیا اگر بایدن به او پیشنهاد کند آن را خواهد پذیرفت، او بدون تردید پاسخ مثبت داد. اما دموکرات ها تردید دارند که بایدن، وارن را انتخاب کند. به گفته دموکرات ها؛ با توجه به پیشتازی سناتور وارن در بیشتر نظرسنجی ها ریسک انتخاب او بسیار بالا خواهد بود. بعلاوه با توجه به اعتراضات درباره برابری نژادی بایدن بهتر است یک زن رنگین پوست انتخاب کند.  

سوزان رایس

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا همه شرایط را برای نامزدی معاونت بایدن دارد. اطرافیان بایدن می گویند رایس گزینه منطقی برای بایدن است زیرا همکاری نزدیکی با رایس در زمان معاونت باراک اوباما داشته است. بایدن گفته علاقه مند است کسی را به عنوان معاون انتخاب کند که خوش برخورد باشد.

برخی از دموکرات ها نگران آن هستند که انتخاب سوزان رایس جمهوریخواهان را دوباره درباره حملات به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی تحریک کند. در سال ۲۰۱۲، سوزان رایس بارها در برنامه های گفت وگومحور حاضر شد و  حمله به کنسولگری آمریکا را نتیجه اعتراضی دانست به خشونت گرایید. بعدها دولت وقت آمریکا این حمله را تروریستی توصیف کرد.

دموکرات ها همچنین نگران این حقیقت هستند که با توجه به این که رایس هرگز برای یک پست منتخب رقابت نکرده است این می تواند یک نقص به ویژه در شرایط سیاسی فعلی باشد.

کارن باس

کارن باس(Karen Bass) نماینده کنگره از ایالت کالیفرنیا که در هفته های اخیر و در پایان تحقیقات درباره نامزد پست معاونت نام او مطرح شده است. برخی اعضای کنگره از جمله نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته به او اعتماد دارد.

متحدان بایدن می گویند، باس که ریاست فراکسیون سیاه پوستان کنگره را برعهده دارد در داخل فراکسیون متبوعش محبوبیت دارد و انتخاب او خطری ندارد.

هنوز معلوم نیست که آیا باس پیشنهاد بایدن برای معاونت را خواهد پذیرفت یا نه.

یک متحد بایدن گفته است: تغییر از عضویت کنگره به معاونت رئیس جمهوری می تواند یک جهش بزرگ باشد.

تامی داک ورث

تامی داک ورث(Tammy Duckworth) سناتور اهل ایلینویز به عنوان نماد وطن پرستی محبوب بایدن و از سناتورهای نزدیک به او است

این خلبان آمریکایی در جنگ عراق هر دو پایش را از دست داده و مدال شجاعت آمریکا را دریافت کرده است. او از وقتی که به عنوان دستیار وزارت خارجه در امور کهنه سربازان کار می کرد بایدن و همسرش را می شناخت.

برخی از متحدان بایدن درباره  توانایی او درباره مسائل اقتصادی ابراز تردید کرده اند به ویژه این که اقتصاد یکی از موضوع های کلیدی با توجه به آمار بی سابقه بیکاری در آمریکا است.

انتخابات برای گزینش پنجاه و نهمین رئیس جمهوری آمریکا و معاون او سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۹۹) برگزار می شود. پیشتازی بایدن در نظرسنجی ها گمانه زنی ها درباره احتمال پیروزی او در این انتخابات را تقویت کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha