استاندار خراسان شمالی: هیچ مصوبه دولت نباید روی کاغذ بماند

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: هیچ یک از مصوبات سفر استانی رییس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید به استان نباید روی کاغذ بماند و تعلل مدیران در پیگیری اجرای این مصوبه‌ها پذیرفته نیست.

محمدعلی شجاعی روز یکشنبه در نشست پیگیری مصوبات و تفاهم نامه های سفر ریاست جمهوری به استان، با انتقاد از برخی دستگاه ها به علت سهل انگاری در پیگیری اجرای این مصوبات، تاکید کرد: هیچ پروژه با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد، نباید به دلیل کمبود اعتبار ناتمام بماند و همه این طرح ها باید برای بهره برداری به هفته دولت برسد.

وی از اجرایی نشدن مصوبات سفر دولت در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مبنی بر ایجاد بازارچه صنایع دستی در بجنورد و فاروج، به علت اختصاص نیافتن زمین انتقاد کرد و اظهار داشت: متاسفانه این موضوع به درستی پیگیری نشده است که انتظار می رود این دستگاه با رایزنی با سایر دستگاه های مربوط از جمله راه و شهرسازی، زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح را پیدا کند.

مدیران دغدغه معیشت مردم را داشته باشند

استاندار خراسان شمالی از مدیران خواست در اجرای مصوبات تنها متکی به نظر کارشناسان نباشند، گفت: کارشناسان تنها نظر کارشناسی خود را می دهند اما مدیر باید علاوه بر رعایت مسائل کارشناسی و قانونی، به معیشت مردم و رفع مشکلات آنان را نیز مد نظر داشته باشد.

شجاعی، شان مدیر و مسوول دستگاه را فعالیت اجرایی خواند و افزود: متاسفانه بعضی مدیران در پیگیری کارها بسیار کند هستند و برای آنان انجام کار در یک هفته و یا ۶ ماه فرق چندانی ندارد.

پیمانکاران پروژه ها را تغییر دهید 

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اجرایی نشدن برخی از مصوبات سفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و دانشکده علوم پزشکی اسفراین، گفت: اگر پیمانکاری در اجرای پروژه کند عمل می کند، استان که نباید معطل آنان بماند، بلکه کار باید از آنان بازپس گرفته شده و به افراد توانمندتر واگذار شود.

وی در خصوص مشکل اجرایی نشدن مصوبات حوزه دانشکده علوم پزشکی اسفراین، افزود: البته تمامی مشکلات را نیز نباید متوجه پیمانکاران دانست و اگر چنین است دفتر فنی این دانشکده خود نیز مشکل دارد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی از اعلام نکردن پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت از سوی برخی دستگاه ها گلایه کرد و افزود: این در حالی است که این پروژه ها باید اعلام شود تا برای افتتاح آن برنامه ریزی شود، اما متاسفانه برخی مدیران، گویا کارت مهمانی برای آنان ارسال شده و حتی از پاسخ دادن به مکاتبات نیز ایا دارند.

نیاز ۱۲۰ میلیارد ریالی برای تملک مسیر راه آهن اسفراین 

استاندار خراسان شمالی گفت: اقدامات لازم برای اجرای راه آهن جوین - اسفراین انجام شده است و در حال حاضر یک بخش از این پروژه مربوط به یکی از روستاهای خراسان رضوی باقی مانده است که باید ۱۲۰ میلیارد ریال به صورت نقدی برای تملک اراضی این روستا اختصاص یابد تا پیمانکار کار خود را آغاز کند، بنابراین این مبلغ باید به صورت نقدی واریز شود تا روستاییان پای میز مذاکره بیایند.

لزوم اطلاع رسانی برنامه های هفته دولت 

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه تمامی دستگاه ها باید سرجمع پروژه های خود برای هفته دولت را اطلاع رسانی کنند، افزود: روابط عمومی ها باید بنشینند و به منظور کاهش هزینه ها به صورت سرجمع اخبار را رسانه ای کنند.

شجاعی از مدیران استان خواست تا در برنامه های افتتاح پروژه های هفته دولت از تجمع پرهیز کنند و افزود: به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا باید تمامی برنامه ها به صورت ویدئوکنفرانسی انجام شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی نیز گفت: در مرحله اول برای اجرای مصوبات سفر دولت هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته بود.

حسن پارسی پور افزود: دستور اختصاص ۲ هزار و ۳۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز اخیرا داده شده است که در چند روز آینده محقق خواهد شد.

کاروان دولت تدبیر و امید، ۲۳ تیرماه پارسال به خراسان شمالی سفر کرده بود.

ارزش ریالی تفاهم نامه های سفر رییس جمهوری به استان، ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است که به همین میزان نیز اعتبار ارزی برای آنها تامین می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha