۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۰۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85470895
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیل یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به کشاورزی خراسان‌شمالی خسارت زد

بجنورد- ایرنا- رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: بارندگی و سیلاب در روزهای ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه سال جاری یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به بخش باغی و زراعی این استان خسارت زد.

محمدجواد تشکری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بیشترین خسارت سیل و تگرگ در این بازه زمانی مربوط به شهرستان های شیروان، جاجرم، بجنورد و کمترین نیز مربوط به اسفراین و راز و جرگلان بوده است.

وی افزود: جاری شدن سیل اخیر و تگرگ به ۵۲۰ هکتار از باغ ها و یک‌هزار و ۳۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی این استان خسارت زده است.

رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی تصریح کرد: بیشترین خسارت ها مربوط به غلات و باغ های انگور بوده است.

وی گفت: این خسارت در حالی به بخش کشاورزی این خطه وارد شده است که سرمازدگی ۱۰ اردیبهشت ماه جاری نیز به میزان هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

تشکری اظهار کرد: جاری شدن سیل در شهرستان راز و جرگلان در شب گذشته نیز به بخش کشاورزی خسارت وارد کرده است که کارشناسان در حال برآورد آن هستند.

وی بیمه سپاری محصولات کشاورزی را تنها راهکار برای جبران خسارت‌ها دانست و از کشاورزان خواست تا در زمان مقرر محصولات کشاورزی خود در بخش های زراعی، باغی و دامی را زیرپوشش صندوق بیمه این محصولات قرار دهند تا در صورت زیان، حداقل بخشی از این خسارت ها جبران شود.

سطح اراضی کشاورزی و بایر خراسان شمالی ۴۰۰ هزار هکتار است، کل اراضی استان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است که اکنون ۱۳ درصد از این سطح به بخش کشاورزی اختصاص دارد و ۸۷ درصد نیز اراضی غیرکشاورزی است.

۴۴ درصد جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha