مهارت آموزان کردستانی ۴۲۳ هزار قلم لوازم بهداشتی تولید کردند

سنندج - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای کردستان گفت: کارآموزان این استان در جریان همراهی با ستاد ملی مبارزه با کرونا، ۴۲۳ هزار عدد انواع اقلام بهداشتی پیشگیری از شیوع این ویروس تولید کردند.

سید جمیل احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقلام شامل ۳۷۸ هزار عدد ماسک، هشت هزار جفت دستکش، ۳۰ هزار دست گان و هفت هزار عدد ساق دست بود که از اسفند سال گذشته همزمان با شروع بکار ستاد مبارزه با کرونا تولید و عرضه شده است.

وی با بیان اینکه ۱۱ آموزشگاه‌ در ۶ شهرستان این استان در تولید این میزان اقلام بهداشتی مشارکت داشتند، افزود: سنندج با چهار آموزشگاه و ۱۶۵ هزار ماسک و ۱۸ هزار دست گان بیشترین میزان تولید را داشته است.

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای کردستان یادآور شد: ۹ آموزشگاه‌ آزاد این استان در کنار ۲ مرکز آموزش دولتی از ابتدای شیوع ویروس کرونا با موقعیت شناسی خود نیاز جامعه را تشخیص داده و اقدام به تولید ماسک‌های بهداشتی و البسه بیمارستانی کردند.

احمدی تاکید کرد: مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این اقلام در مراکز آموزش فنی حرفه‌ای آزاد توسط خیران شهرهای سنندج، بانه، کامیاران، سقز و قروه  و مراکز دولتی نیز از سوی اداره کل تامین شد و پس از تولید نیز روانه مراکز مصرف از جمله بیمارستان‌ها گردید.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تولید این اقلام در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای متوقف شده است، گفت: در صورت اعلام نیاز ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا این آموزشگاه‌ها فعالیت خود را دوباره از سر گرفته و اقدام به تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز خواهند کرد.

در حال حاضر ۱۶ مرکز آموزش فنی حرفه ای چارت دار دولتی و ۱۳۴ آموزشگاه فنی حرفه ای خصوصی در این استان مجوز فعالیت دارند که حدود ۷۵۰ مربی نیز در این مراکز مشغول به کار و آموزش هنرجویان هستند.

براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر شنبه ۱۱ مرداد مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۰۶ هزار و ۷۵۲ نفر رسید وبا فوت ۲۱۶ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در کشور نیز به ۱۶ هزار و ۹۸۲ نفر رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha