کمک خیّران مهابادی برای مقابله با کرونا از مرز ۸۵ میلیارد ریال فراتر رفت

مهاباد- ایرنا- فرماندار مهاباد گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون شهروندان و خیّران این شهرستان ۸۵ میلیارد ریال برای کمک به بخش سلامت و حمایت از اقشار ضعیف کمک کرده‌اند.

ایرج شجاعی روز دوشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از ۱۴ هزار بسته معیشتی در مهاباد توزیع شده و خیّران این شهرستان با اهدای بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال برای مقابله با گسترش بیماری کرونا، تامین تجهیزات بیمارستانی و تهیه بسته‌های معیشتی به خانواده‌های نیازمند بیشترین میزان کمک‌ها را در آذربایجان‌غربی به نام خود به ثبت رساندند.

وی ادامه داد: با استفاده از کمک های خیّران بیمارستان ۷۲ تختخوابی موقت مهاباد برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال در محل سالن ۲ هزار نفری مهاباد راه‌اندازی شد و از اوایل فروردین سال جاری مورد استفاده قرار گرفت.

فرماندار مهاباد اضافه کرد: همچنین در یک اقدام خداپسندانه دیگر یکی از خیّران این شهرستان تعدادی از تجهیزات مورد نیاز بیمارستان امام خمینی (ره) به ارزش ۳۰ میلیارد ریال را خریداری کرده و آن را به شبکه بهداشت و درمان این شهرستان تحویل داد.

شجاعی گفت: تعطیلی بازار و قرنطینه خانگی وضعیت معیشتی اقشار مختلف جامعه را تحت تاثیر قرار داد و بر این اساس کمک‌های خیّران، نهادهای مردمی و ارگان‌های حمایتی برای جبران بخشی از نیازهای مردم و تامین مواد خوراکی جمع‌آوری و تقسیم شد.

فرماندار مهاباد اظهار داشت: همچنین توزیع پنج هزار بسته مواد غذایی توسط سپاه مهاباد در ایام ماه مبارک رمضان طی چهار مرحله در این شهرستان انجام شد.

شجاعی تاکید کرد: مردم به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و حتما در بیرون از منزل و مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنند.

با توجه به شیوع کرونا و دستور ستاد مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی بازار بسیاری از اقشار کم‌درآمد جامعه از جمله کارگران، دستفروشان و افراد روزمزد دچار مشکل مالی شدند که بر این اساس اقدام خیرخواهانه خیران در این روزها قابل ستایش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha