۲۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۵۷
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 83857503
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جلوگیری از توزیع ۷۰ تُن سیب زمینی فاسد در بوکان

۲۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۵۷
کد خبر: 83857503
جلوگیری از توزیع ۷۰ تُن سیب زمینی فاسد در بوکان

مهاباد- ایرنا- مسوول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت بوکان گفت: ۷۰ تُن سیب‌زمینی غیرقابل مصرف که در یک انبار میدان میوه و تره‌بار انباشته و آماده توزیع در این شهرستان بود، کشف و ضبط شد.

رحیم ایزدمهر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان بازرسی از مراکز و اماکن در قالب گشت مشترک بازرسان مرکز بهداشت و اداره صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی این مقدار سیب زمینی به دلیل فاسد بودن و ظاهر گندیده، غیرقابل عرضه و مصرف تشخیص داده شد.

وی ارزش ریالی این میزان سیب زمینی را ۱۴۰ میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: این میزان سیب‌زمینی انباشت شده به دلیل گندیدگی و غیرقابل مصرف بودن از این انبار جمع‌آوری و پس از انتقال به محل دفن زباله شهری امحا شد.

مسوول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت بوکان اضافه کرد: با اجرای طرح‌های ضربتی نظارت و کنترل، از تلاش سودجویان برای عرضه برخی مواد غذایی غیربهداشتی و فاسد در اماکن توزیع جلوگیری و با افراد خاطی برخورد می‌شود.

ایزدمهر افزود: با شیوع بیماری کرونا در جامعه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی، ادارات، دفاتر پیشخوان دولت و دیگر اماکن عمومی انجام شده است.

وی بیان کرد: از مجموع بازدیدهای صورت گرفته در سال جاری بیش از ۶۰  مورد تخلف از اماکن به ثبت رسیده است.

وی به شهروندان توصیه کرد که از دستفروشان و عرضه‌کنندگان مواد غذایی در مکان‌های غیربهداشتی، مواد غذایی خریداری نکرده و هنگام خرید نیز به مشخصات ۹ گانه درج شده بر روی بسته‌بندی شامل تاریخ تولید، تاریخ مصرف، شماره پروانه بهره‌برداری، نام محصول، شرایط نگهداری، سری ساخت، آدرس تولید کننده، وزن و نام کشور سازنده توجه و هرگونه تخلفات بهداشتی را به شماره تلفن ۴۶۲۳۴۰۶۶ اعلام کنند.

از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۱۴ تن انواع مواد غذایی غیرقابل مصرف در اماکن عرضه شناسایی و جمع‌آوری شده است.

بوکان با ۲۵۸ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha