۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۰۷
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 83777727
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱.۳ تن خرمای غیرقابل مصرف در بوکان کشف شد

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۰۷
کد خبر: 83777727
۱.۳ تن خرمای غیرقابل مصرف در بوکان کشف شد

مهاباد- ایرنا- مسوول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت بوکان گفت: یک تن و ۳۹۰ کیلوگرم خرمای غیرقابل مصرف که در یک انبار انباشته و آماده توزیع در این شهرستان بود کشف و ضبط شد.

رحیم ایزدمهر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان خرمای فاسد و غیرقابل مصرف در این مکان انبار شده بود که سودجویان با توجه ایام ماه مبارک رمضان که مصرف خرما بالا است قصد داشتند آن را در سطح بازار عرضه کنند.

وی ارزش ریالی این میزان خرما را ۲۸۰ میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: این خرماها به دلیل کپک‌زدگی از این انبار جمع‌آوری و پس از انتقال به محل دفن زباله شهری امحاء شد.

وی گفت: با اجرای طرح‌های ضربتی نظارت و کنترل از تلاش سودجویان برای عرضه برخی مواد غذایی غیربهداشتی و فاسد در اماکن توزیع جلوگیری می‌شود.

مسوول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت بوکان اظهار داشت: در این بازرسی‌ها ۳۲۰ کیلوگرم آرد «نول» نیز که در قنادی‌ها مصرف می‌شود به دلیل سپری شدن تاریخ مصرف آن از چرخه عرضه خارج و امحاء شد.

«ایزدمهر» به شهروندان توصیه کرد از دستفروشان و عرضه‌کنندگان مواد غذایی در مکان‌های غیربهداشتی به هیچ عنوان بخصوص در این ایام هیچ مواد غذایی خریداری نکرده و هنگام خرید نیز به مشخصات ۹ گانه درج شده بر روی بسته‌بندی شامل تاریخ تولید، تاریخ مصرف، شماره پروانه بهره‌برداری، نام محصول، شرایط نگهداری، سری ساخت، آدرس تولید کننده، وزن و نام کشور سازنده توجه و هرگونه تخلفات بهداشتی را به شماره تلفن ۴۶۲۳۴۰۶۶ اعلام کنند.

در طول اردیبشت‌ماه جاری بیش از ۲ تُن انواع مواد غذایی غیرقابل مصرف در اماکن عرضه شناسایی و جمع‌آوری شده است.

بوکان با ۲۵۵ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha