پرداخت ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در خلیل‌آباد

مشهد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: سال گذشته ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان خلیل‌آباد این استان پرداخت شد.

حبیب‌الله آسوده روز چهارشنبه در نشست تبیین اقدامات معین اقتصادی و فرهنگی شهرستان خلیل‌آباد افزود: سال گذشته ۳۳۰ طرح خود اشتغالی در این شهرستان تصویب و تسهیلات اشتغال به آنها پرداخت شد.

وی ادامه داد: با پرداخت این تسهیلات بیش از ۴۶۰ اشتغال جدید در این شهرستان ایجاد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: ورود به حوزه معین‌های اقتصادی شهرستان خلیل‌آباد با محوریت زکات و با نهادسازی از طریق ایجاد مراکز نیکوکاری انجام شد تا به این ترتیب مردم وارد کار و میدان شوند.

وی با بیان اینکه اشتغال از سه طریق خوداشتغالی، راهبری شغلی و کارفرمایی در شهرستان پیگیری می‌شود، افزود: با ایجاد اشتغال در این سه قالب تلاش در جهت توانمندسازی افراد محروم و نیازمند مددجو و غیرمددجو در این شهرستان انجام می‌شود.

آسوده ادامه داد: امسال نیز حدود ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به این شهرستان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه کسب و کار گفت: فرهنگ کار در کشور فوق‌العاده ضعیف است که تهیه و تولید برنامه‌های آموزشی در این راستا می‌تواند به اصلاح این فرهنگ کمک کند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی افزود: شیوه پرداخت تسهیلات بانکی و ضمانت‌های مربوط در این بخش بسیار سختگیرانه و گاهی نیاز به تغییر و به روز رسانی است.

وی ادامه داد: همچنین نرخ زیاد تسهیلات بانکی موجب افزایش هزینه تمام شده کالا به صورت غیرمستقیم می‌شود که لازم است دراین زمینه تجدیدنظر شود.

هم اکنون بیش از نیم میلیون نفر در خراسان رضوی در قالب بیش از ۲۲۰ هزار خانواده زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان هستند.

 شهرستان خلیل آباد شامل دو بخش مرکزی و ششطراز ۲۷ روستا دارد که دو سوم جمعیت این شهرستان شامل ۳۲ هزار نفر در نواحی روستایی سکونت دارند.

خلیل‌آباد در ۲۴۲ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha