۲۱ تیر ۱۳۹۹، ۲۰:۰۴
کد خبر: 83851817
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برگزاری مجالس عروسی و ترحیم در اردبیل ممنوع شد

۲۱ تیر ۱۳۹۹، ۲۰:۰۴
کد خبر: 83851817
برگزاری مجالس عروسی و ترحیم در اردبیل ممنوع شد

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل با بیان ورود شهرستان‌های اردبیل و نمین به وضعیت قرمز گفت: برگزاری هرگونه مراسم عروسی و ترحیم در این ۲ شهر ممنوع و تعطیل اعلام می‌شود.

اکبر بهنامجو روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان اردبیل اظهار کرد: در سایر شهرها نیز مردم باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از حداقل یک پنجم ظرفیت در منازل و تالارها مراسم برگزار کنند. 

او اضافه کرد: طبق خوداظهاری افراد بستری شده، عامل تشدید آمار ابتلاء به کرونا شرکت در مراسم عروسی، مجالس ترحیم و تجمعات مردمی در محافل عمومی بوده است.

وی روند افزایشی بیماری کرونا در استان اردبیل ‌را بسیار جدی اعلام کرد و گفت: در صورت ایجاد محدودیت‌ها و ورود مجدد شهرهای استان به وضعیت قرمز خسارات و آسیب‌ سنگینی به اقتصاد و معیشت مردم و اصناف وارد می‌شود و بایستی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی سعی کنیم استان به وضعیت سفید برگردد.

بهنامجو ادامه‌داد: علیرغم تلاش بسیار ارزنده تیم پزشکی و کادر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان متاسفانه در ۲ هفته اخیر تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌ها به ۲۳۶ نفر رسیده است و در ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر فوتی نیز داشتیم.

وی با اشاره به اینکه  مبتلایان خوشه‌ای، گروهی و خانوادگی جزو خطرناک‌ترین موارد ابتلا است، افزود: به دلیل بی‌توجهی مردم به موارد بهداشتی و عدم رعایت فاصله اجتماعی شاهد به صدا در آمدن زنگ خطر کرونا در ۲ شهر اردبیل و نمین و به تبع آن سایر شهرستان‌ها هستیم.

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه همه باید در پیشگیری از شیوع کرونا تلاش کنیم، افزود: از ابتلای این بیماری تعداد کثیری از پزشکان و پرستاران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و این مساله باعث کمبود کارد درمان در استان شده است.

بهنامجو همچنین گفت: از کمیته امداد ، بهزیستی و بنیاد شهید استان خواسته‌ایم که افراد تحت پوشش خود را حمایت کنند و این افراد از خانه بیرون نیایند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۹ بخش در استان به ارائه خدمات به مبتلایان کرونا فعال بوده و مابقی بخش‌ها نیز به صورت icu و بخش جنرال است که CCU را نیز تبدیل به بخش ICU  شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha