تعامل واحدهای صنعتی با شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز کشور در شرایط تحریم

تهران- ایرنا - معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی هم‌رسانی واحدهای صنعتی با شرکت‌های دانش بنیان را یک تیر و چند نشان توصیف کرد و گفت: این به هم رسانی موجب تامین نیازهای فناورانه صنایع بزرگ کشور در شرایط تحریم، کاهش خروج ارز و ایجاد اشتغال می شود.

سیاوش ملکی فر روز یکشنبه در  رویداد مجازی معرفی نیازهای فناورانه صنعت برق افزود: به هم رسانی واحدهای صنعتی با شرکت های دانش بنیان یک تیر و چند نشان است، تامین نیازهای فناورانه صنایع بزرگ در شرایط تحریم ها، تزریق فناوری پیشرفته به صنایع متعارف و تقویت رقابت پذیری آنها، ترغیب روحیه خودباورزی، توسعه بازار شرکت های دانش بنیان و خلق درآمدهای پایدار، کاهش خروج ارز و ایجاد اشتغال پایدار برای دانش آموختگان جوان  دانشگاه ها را شامل می شود.

وی یادآور شد: صندوق نوآوری و شکوفایی بر اساس قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان  در سال ۱۳۸۹  برای تامین مالی و حمایت از شرکت های داش بنیان  با ابزارهای مختلف تشکیل شد.

وی بیان کرد: صندوق نوآوری از سال ۹۲ کار خود را آغاز کرده است، این صندوق یک نهاد عمومی غیر دولتی است که زیرنظر هیات امنا اداره می شود.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با یادآوری این که از پاییز ۹۷ هیات عامل سوم صندوق کار خود را شروع کرده است، تصریح کرد: این صندوق به شرکت های دانش بنیان تولیدی، نوپا، دانش بنیان یک و نوع دو ، چهار دسته خدمات از قبیل  تسهیلات به صورت وام های با نرخ ترجیحی، ضمانت نامه، سرمایه گذاری، توانمندسازی  ارایه می دهد.

ملکی فر ادامه داد: ابزارهای مختلف این صندوق برای تعامل مالی  قراردادهای همکاری فناورانه لیزینگ و انواع تسهیلات، ضمانت نامه و مایت بلاعوض  دیده شده است، ودر بخش تقاضا، شرکت های صنعتی می توانند تا ۸۰درصد  خدمات دانش بنیان را در قالب لیزینگ با نرخ ۳ درصد و برای سه سال دریافت کنند.

وی همچنین گفت: در سمت عرضه نیز برای شرکت های دانش بنیان ضمانت نامه، تسهیلات در گردش و تسهیلات تولید صنعتی دیده شده که کمک می کند شرکت ها ظرفیت تولیدخود را با نیاز مشتری تامین کنند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی به برگزاری رویدادهای معرفی نیازهای فناورانه صنایع درصندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد و یادآور شد: در سال گذشته  هزار و  ۶۵۹نیاز فناورانه صنعت با برگزاری ۱۴ رویداد درد وزه های فضا، کاشی و سرامیک، فولاد، رباتیک و هوش مصنوعی و غیره  معرفی شد.

ملکی فر ادامه داد: در این رویدادها بیش از هزار و ۱۵۰ شرکت دانش بنیان  حضور داشتند و به  انعقاد  بیش از چهار هزار و ۷۰۰  میلیارد تومان  قرارداد و تفاهم نامه منجر شد.

رویداد مجازی معرفی نیازهای فناورانه صنعت برق کشور از ۱۵ تا ۱۷ تیرماه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف بازارسازی برای شرکت های دانش بنیان و فناور برگزار می شود.

در این رویداد مجازی سه روزه  ۳۹۰ کارشناس و متخصص شرکت کرده اند که از این تعداد  ۱۳۱ نفر از ۱۰۸ شرکت دانش بنیان، ۱۱۰ نفر از ۸۲ شرکت غیر دانش بنیان و ۱۳۸ نفر نیز از سایر نهادها و موسسات هستند.

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha