۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 83840957
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

امسال ۲۵ وقف جدید در استان سمنان ایجاد شد

۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۲
کد خبر: 83840957
امسال ۲۵ وقف جدید در استان سمنان ایجاد شد

سمنان- ایرنا- سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: ۲۵ مورد وقف جدید در استان از ابتدای سال ۹۹ تاکنون در سامانه جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه ثبت شد.

حجت‌الاسلام روح‌الله عرفانی روز چهارشنبه به رسانه ها اظهار کرد: ارزش ریالی موقوفات ایجاد شده بالغ‌ بر ۶۰ میلیارد ریال برآورد شد و با وجود مشکلات اقتصادی مردم به‌واسطه شیوع کرونا، این میزان توجه به سنت حسنه وقف جای قدردانی دارد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: در بخش بسطام ۱۰ مورد وقف شامل زمین مسکونی، باغ و آب با نیت‌هایی ازجمله هزینه جاری مسجد، هزینه‌های امامزاده محمد(ع) سراوین قطری، اطعام و عزاداری و خیرات و مبرات وقف شد.

وی عنوان کرد: در شهرستان دامغان هشت مورد وقف جدید شامل واحد تجاری، آپارتمان مسکونی، منزل مسکونی، باغ و باغچه ایجاد شد که نیت‌های آن بر اساس نظر واقفان در وقف نامه شامل تامین هزینه‌های مسجد و حسینیه، هزینه‌های حوزه علمیه، امور قرآنی، عزاداری ماه محرم، برگزاری مراسم مذهبی و برگزاری مجالس قرآنی می شود.

عرفانی گفت: در شهرستان‌های سمنان، گرمسار و میامی نیز هرکدام ۲ موقوفه ایجاد شد که نیت‌ واقفان آن تامین هزینه‌های تحصیل و دارو و درمان نیازمندان، ایجاد صندوق کارگشایی جهت اعطای وام قرض‌الحسنه، تأمین هزینه‌های مدارس علمیه، اطعام و عزاداری، تأمین هزینه‌های مسجد، در وقف‌نامه تعیین شد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: یک باب آپارتمان نیز در شاهرود با نیت امور فرهنگی ، اشتغال‌زایی و کارآفرینی ، تهیه دارو ، جهیزیه جهت نیازمندان ، امور قرآنی و عزاداری و اطعام در ماه های محرم و صفر و خیرات و مبرات وقف‌ شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha