۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۸
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 83840877
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان عفو بین‌الملل: طرح الحاق کرانه باختری غیر قانونی است

تهران - ایرنا - سازمان عفو بین‌الملل طرح رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را غیرقانونی و نقض قوانین بین‌المللی دانست و خواستار توقف آن شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی " قدس العربی" ، سازمان عفو بین‌الملل روز چهارشنبه تاکید کرد که اجرای این طرح، " قانون جنگل " را گسترش می‌دهد و مقامات رژیم صهیونیستی باید فوراً از برنامه‌های خود برای "الحاق" کرانه باختری دست بکشند. 

این سازمان افزود: این طرح نقض قوانین بین‌المللی است و نقض مستمر حقوق فلسطینی‌های [ ساکن ] آنجا که در طی چندین دهه انجام شده را تشدید می‌کند.  

سازمان عفو بین‌الملل همچنین از جامعه جهانی خواسته است که اقدامات قاطعی را در برابر پیشنهادات " الحاق " و شهرک سازی غیرقانونی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی اتخاذ کند. 

" صالح حجازی"  معاون دفتر منطقه‌ای عفو بین‌الملل در خاورمیانه و شمال آفریقا با بیان اینکه حقوق بین الملل در این باره بسیار واضح است و طرح الحاق غیرقانونی می‌باشد، افزود:  پیگیری‌های مداوم رژیم صهیونیستی برای عملی کردن این سیاست، بی‌توجهی رژیم صهیونیستی به قوانین بین‌المللی را نشان می‌دهد. 

وی افزود: چنین سیاستهایی (طرح الحاق) وضعیت قانونی اراضی تحت قوانین بین‌المللی و ساکنان آن (یهودی سازی‌های انجام شده) را به عنوان اشغالگر تغییر نمی‌دهد و مسئولیت رژیم صهیونیستی را به عنوان یک اشغالگر از بین نمی‌برد بلکه قانون جنگل را نشان می‌دهد که امروز نباید در دنیای ما جایگاهی داشته باشد.  

طرح اسرائیلی-آمریکایی الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به فلسطین اشغالی بعد از اعلان معامله قرن از سوی واشنگتن مطرح شد و سران تل‌آویو با وجود مخالفت‌های گسترده جهانی و منطقه‌ای اصرار دارند با نادیده گرفتن حق کامل فلسطینی‌ها و زیر پا گذاشتن قوانین و قطعنامه‌های سازمان ملل در این خصوص، آن را به مرحله اجرا برسانند.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسرائیل قبلا گفته بود که اول جولای (۱۱تیر) طرح الحاق یک ‌سوم کرانه‌ باختری و دره اردن را اجرایی می‌کند.

در همین حال «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، به دنبال فشار جامعه جهانی و اختلاف‌های داخلی در موضوع الحاق بخشهایی از کرانه باختری به سرزمینهای اشغالی فلسطین، اجرای این طرح در تاریخ مقرر را بعید دانست.

وی امروز (چهارشنبه) به رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفت که به نظر او این اتفاق (اجرای الحاق کرانه باختری) امروز نخواهد افتاد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha