شهردار تهران برای تغییر کاربری ۷۰ هکتار اراضی قلعه مرغی تذکر گرفت

تهران - ایرنا- عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نسبت به آنچه تغییر کاربری ۷۰ هکتار از اراضی قلعه مرغی عنوان کرد، به شهردار تهران تذکر داد.

به گزارش ایرنا؛ «زهرا نژاد بهرام» روز سه‌شنبه در دویست و بیست و دومین جلسه شورا در تذکری خطاب به شهردار تهران گفت: طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر تلاش یکی ازنهادها در زمینه اخذ سند برای ۷۰ هکتار از محدوده اراضی قلعه مرغی واصل شد که بر اساس پیگیری ها، اصالت موضوع بر اینجانب اثبات شد.

وی افزود: از همین تریبون نگرانی جدی خود را مبنی بر بدل شدن این موضوع به چالشی بزرگ برای مدیریت شهری و پایتخت نشینان در سال های نه چندان دور، اعلام می کنم.

نژاد بهرام افزود: در شرایطی که کل اراضی این محدوده بر اساس مصوبه سال ۶۷ هیات وزیران باید به فضای سبز، اماکن ورزشی و پارک تبدیل میشد اما این اتفاق رخ نداد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: طی سال های گذشته نیز ۶ مطالعه مفصل برای اجرای طرح یکپارچه با محوریت فضای سبز و در جایگاه ریه تنفسگاهی محدوده جنوب پایتخت برای این اراضی تهیه شد که هیچ کدام به سر انجام نرسید.

وی تأکید کرد: از شهردار تهران انتظار می رود در دفاع از حقوق شهر و شهروندان و اهتمام به اجرای دقیق بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل کل اراضی مذکور که در طرح تفصیلی ملاک عمل تهران نیز در زیر پهنه G۱۱۱ (پارک های ویژه) قرار گرفته، به فضای سبز و باز اقدامات لازم را به عمل آورد.  

نژاد بهرام خاطر نشان کرد: متاسفانه برغم پیگیری کمیته شهرسازی و کمیسیون شهرسازی و معماری برای تهیه طرحی با رویکرد یکپارچه، شهرداری تهران پیشنهاد برگزاری مسابقه ایده مفهومی برای اراضی مذکور را مطرح کرد.

وی گفت: با توجه به حساسیت شرایط کنونی و وجود نگرانی بابت تکه تکه شدن اراضی و پیدا شدن مدعیانی برای دریافت جواز ساخت و ساز  و همچنین وجود مطالعات متعدد و مکرر در این زمینه، برگزاری مسابقه منطقی به نظر نمیرسد.  

قلعه مرغی نام قریه ای بود واقع در دهستان غار بخش دوازده طهران قدیم و منطقه ۱۹ کنونی؛ کلمه قلعه‌مرغی در آغاز پیدایش هواپیما در ایران و پیش از باب شدن واژه فرودگاه، به عنوان محل فرود و پرواز و نگهداری هواپیما به کار می‌رفته است و از این رو، این نام روی این محل مانده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha