۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۳۰
کد خبرنگار: 2170
کد خبر: 83830787
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تامین آب شرب خوی به مرحله بحرانی رسیده است

۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۳۰
کد خبر: 83830787
تامین آب شرب خوی به مرحله بحرانی رسیده است

ارومیه- ایرنا- مدیر آب و فاضلاب خوی گفت: بحران کمبود آب شرب، این شهرستان را به طور جدی تهدید می‌کند.

یدالله سلطانی روز سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه آب شرب شهرستان خوی فقط از منابع زیرزمینی تامین می‌شود، اظهار داشت: آب این شهرستان از محل ۴۰ حلقه چاه بخش شهری و ۶۰ حلقه چاه بخش روستایی تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه ‌هزار حلقه چاه نیز برای مصارف کشاورزی در سطح این شهرستان فعال است اضافه کرد: در خوی برای مهار آب‌های سطحی هیچ منبع و سدی وجود ندارد و این موجب شده فقط از منابع زیرزمینی آب شرب مورد نیاز این شهرستان تامین شود.

مدیر آب و فاضلاب خوی ادامه داد: استفاده بیش از حد از آب‌های زیرزمینی سبب شده تا همه‌ساله عمق چاه‌ها عمیق‌تر و میزان آبدهی آن کم‌تر شود.

وی با اشاره به جمعیت ۴۰۰ هزار نفری شهرستان خوی، اظهار داشت: این شهرستان ۱۱۶ هزار مشترک شهری و روستایی دارد و در حال حاضر تولید و مصرف آب در این شهرستان برابر است که این امر نشان‌دهنده بحران آب در این شهرستان است.

سلطانی با اشاره به نامگذاری هفته اول تیرماه به‌عنوان هفته صرفه‌جویی در مصرف آب، از رسانه‌ها خواست با فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی کارشناسانه، فرهنگ مصرف آب را در جامعه اصلاح و نهادینه کنند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۶۴ درصد خوی زیرپوشش شبکه فاضلاب قرار دارد، گفت: در تلاش هستیم تا به‌زودی تمامی مناطق شهری را به شبکه فاضلاب شهری متصل کنیم.

در بخش شهری خوی، ۸۶ هزار مشترک و در بخش روستایی آن نیز ۳۰ هزار مشترک تحت پوشش اداره آب و فاضلاب شهرستان قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha