۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۰۲
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 83827807
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید ۳۵۰ مگاوات برق در نیروگاه خوی

۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۰۲
کد خبر: 83827807
تولید ۳۵۰ مگاوات برق در نیروگاه خوی

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی خوی گفت: این نیروگاه سالانه ۳۵۰ مگاوات برق را وارد شبکه سراسری می کند که بسیار بیشتر از مصرف این شهرستان است.

غلامرضا اتابکی روز شنبه در جلسه بررسی ظرفیت های نیروگاه سیکل ترکیبی خوی افزود: از این میزان، ۱۱۰ مگاوات به مصرف شهرستان خوی می شود.

وی اضافه کرد: این نیروگاه از ۲ واحد گازی به ظرفیت حدود ۲۴۷ مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت ۱۰۲ مگاوات به صورت یکی بلوک کامل سیکل ترکیبی است.

مدیرعامل نیروگاه سیکل  ترکیبی خوی از پایان مطالعه احداث یک نیروگاه خورشیدی در جوار این نیروگاه خبر داد و بیان کرد: ظرفیت این نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاوات است که در ۲۰ هکتار زمین احداث خواهد شد.

اتابکی ادامه داد: با ساخت این نیروگاه آذربایجان غربی اولین بار به صنعت بهره برداری از انرژی های نو و تجدیدپذیر دست خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، نیروگاه سیکل ترکیبی خوی به همراه نیروگاه گازی ارومیه بیش از ۵۰ درصد برق آذربایجان غربی را تامین می کنند.

با توجه به موقعیت نیروگاه سیکل ترکیبی خوی، با اجرای طرح توسعه و تکمیل زیرساختهای این نیروگاه امکان صادرات برق از این نیروگاه به کشورهای همسایه از جمله ترکیه فراهم می شود.

خوی در شمال آذربایجان غربی قرار دارد و دومین شهر پرجمعیت استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha